rijbewijs a3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
stino89
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2005, 00:00

rijbewijs a3

Bericht door stino89 »

ik ben donderdag 1 september mijn theoretisch examen a3 gaan afleggen met resultaat gebuisd!!!
ik had 2 zware en 4 kleine fouten.
toen kreeg ik te horen dat vanaf maandag 5 september je 9 fouten mocht maken op 50 vragen. ( zwaar of klein maakt niet uit ).
nu is mijn vraag als het bij het theoretisch examen geen ondersheid meer wordt gemaakt tussen zwaar of klein. waarom bestaat er dan nog zwaar of klein????

ps: woensdag probeer ik het opnieuw hopelijk met een beter resultaat. duimen dus!!
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste nieuwkomen op dit forum,
Quote: nu is mijn vraag als het bij het theoretisch examen geen ondersheid meer wordt gemaakt tussen zwaar of klein. waarom bestaat er dan nog zwaar of klein????
Er zijn nog altijd overtredingen die ernstiger zijn dan andere.
Je zal begrijpen dat het een zwaardere overtreding is wannneer je in een zone 30 met een bromfiets klasse B 45 km/uur rijdt, dan dat je er 35 km/uur zou rijden.

Vanaf deze week worden alle vragen geteld voor 1 punt en je moet 41/50 halen. Voor sommigen zal dit zeker een voordeel zijn.

Een paar weken geleden is een nieuw KB verschenen waarin te lezen staat dat vanaf februari 2006 de drie grote reeksen zware overtredingen worden afgeschaft en de overtredingen worden vanaf dan ingedeeld in 4 reeksen. Meer daarover later.

PS. Wil je eventueel de vragen doormailen die je fout had?
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: rijbewijs a3

Bericht door digital »

stino89 schreef: nu is mijn vraag als het bij het theoretisch examen geen ondersheid meer wordt gemaakt tussen zwaar of klein. waarom bestaat er dan nog zwaar of klein????
Later als je een overtreding begaat maakt men wel een onderscheid bij het beboeten.
Plaats reactie