Rijden zonder rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Dj Link

Rijden zonder rijbewijs

Bericht door Dj Link »

Pfft, Kben nu 15 en 10 maanden of zoiets binne 1 week krijg ik mijne brommer ma dan kank nog ni voor mn rijbewijs gaan, ik vroeg me af welke boete je krijgt als ze je pakke en als je geen rijbwijs hebt?!

Mvg
Koen
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik heb om te beginnen je berichtje naar dit topic verplaatst. Als je nog berichten plaatst, kijk dan even dat je ze plaatst waar ze horen te staan.
Quote: binne 1 week krijg ik mijne brommer ma dan kank nog ni voor mn rijbewijs gaan
Eerst wil ik je toch even vertellen dat de bedoeling van deze site is om jongeren te helpen bij het behalen van een rijbewijs. Onze bedoeling is niet direct advies te geven wat er gebeurt als ze moedwillig een zware overteding gaan maken.

Rijden met een voetuig als je niet de juiste leeftijd hebt, of niet het juiste rijbewijs is een zeer ernstige overtreding.
Quote: krijg ik mijne brommer
Mensen die voor jou een voertuig kopen of het ter beschikking stellen en die weten dat jij niet de juiste leeftijd hebt of het juiste rijbewijs, zijn ook in overtreding.
Quote: ik vroeg me af welke boete je krijgt als ze je pakke en als je geen rijbwijs hebt
Niet de juiste leeftijd, geen rijbewijs, dus ook geen verzekering.

De gevolgen hiervan kunnen zeer ernstig zijn. Stel je voor dat iemand anders tegen jou rijdt. Alhoewel jij dan misschien niet in fout was, gaat die persoon zijn verzekeringsmaatschappij alle kosten aan jou of aan je ouders terugvragen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Je hoeft nog zelf niets verkeerd te doen.

Je staat ergens met je brommer stil. Een fietser die even verstrooid is, rijdt tegen jouw brommer aan en komt ongelukkig ten val. Maar die fietser is een zogenaamde "zwakke" weggebruiker. Behoudens onverschoonbare fout, moeten zijn lichamelijke letsels en eventueel blijvende werkonbekwaamheid en invaliditeit voor de rest van zijn leven vergoed worden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

beste Dj,

Het rijden met bromfietsen zonder rijbewijs of opgefokte bromfietsen die dus motorfietsen worden (gevolg ook zonder rijbewijs)
Dat lijken allemaal onschuldige dingen.

Zolang je niets aan de hand krijgt is dat misschien ook zo,

maar zoals Eugeen al schreef bij een ongeval gaan de poppen aan het dansen.
stel je even voor je knalt tegen een BMW waarde van 50.000 euro de eigenaar knalt met zijn hoofd tegen zijn stuur en sterft waarde ????????
Vraag wie gaat dat betalen en dan praat ik nog niet over je geweten als je bv: een kind omver rijdt enz...

Zoals ik al zei het lijkt onschuldig maar als het te laat is, is je leven naar de knoppen op bijna 16 jaar.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie