Rijbewijs bromfiets klasse B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
MiGo

Rijbewijs bromfiets klasse B

Bericht door MiGo »

Als ik het goed begrijp moeten we dus al deze subpagina's kennen van verlichten &amp claxcon, bestuurders, lading, ... ook allemaal perfect kennen voor een brommerke alleen? want vind het allemaal nog al veel om met een simpelweg brommerke te rijden dat 45km/u doet en is zo een theoretisch examen moeilijk?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Welkom op het forum.

Het is inderdaad zo dat de theorie die op deze site staat, de gemeenschappelijke theorie is voor alle rijbewijzen.

Koop je in een boekhandelbv. het handboek Rijbewijs A en A3 van Wees Wegwijs, dan zal je zien dat deze matherie ook in dat handboek staat.

Wanneer je deze theorie leest, dan moet je bijzonder goed letten wat belangrijk is voor een bromfiets (klasse B).

Bijvoorbeeld:

Afbeelding Hier moet je zeker onthouden dat je met een bromfiets NIET op een autosnelweg mag rijden.

Heel veel regels (bv. voorrangsregels) of verkeersborden hebben betrekking op bestuurders. Iemand die met een bromfiets rijdt is ook een bestuurder.

Conclusie:

De theorie aandachtig lezen en onthouden wat belangrijk is voor de toekomstige bestuurder van een bromfiets klasse B
MiGo

bedankt en nog een klein vraagje

Bericht door MiGo »

zeer zeker bedankt voor de tip maar dan had ik nog een klein vraagje. Een vriend heeft me verteld dat je maar 1 keer moet betalen voor je rijbewijs theorie af te leggen en wanneer je niet slaagt je nog is mag proberen zoveel je wilt zonder bij te betalen is dit zo???
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je mag inderdaad zoveel keren gaan als je maar wil op voorwaarde dat je voor elke deelname 15€ neertelt.
Plaats reactie