Rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Spencer Pieters

Rijbewijs A

Bericht door Spencer Pieters »

Beste,

Ik heb net je site gevonden en het is een zeer handig hulpmiddel.

Kunt u me zeggen of de theorie om een rijbewijs A (motorfiets) te halen veel
specifieke zaken bevat die niet in de vragen op je site te vinden zijn ?

Alvast bedankt en keep up the good work !

Mvg,

Spencer
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Spencer,

De theorie die op deze site staat moet je in ieder geval kennen.

Voor het behalen van het rijbewijs A zullen er evenwel ook een aantal vragen gesteld worden die specifiek met de moto te maken hebben en waarvan je de theorie nog niet op deze site vindt.

Misschien toch even het boek van Wees Wegwijs of van Koninckx erbij halen voor dat specifieke gedeelte.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Zouden er in de toekomst eventueel vragenreeksen op de site komen specifiek voor het rijbewijs A?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is inderdaad de bedoeling dat die vragen op de site gaan komen.
cinderella

vragen examen moto

Bericht door cinderella »

Hoi,

Ik vind je site heel goed!! Ik stelde me nu wel de vraag of je écht alles moet kennen van de site als je voor het motorrijexamen gaat. Meer specifiek lig ik oa nogl in de knoop met de leeftijdsgrenzen en andere regels voor de verschillende soorten rijbewijzen (mory ik weten hoe oud iemand moet zijn om een vrachtwagen van meer dan 3500 ton te besturen voor met e moto t rijden?), verschillende soorten lichten van de wagen (is het niet voldoende als ik die van de motor ken?), de lading...

Wellicht lig ik ermee in de knoop omdat ik het zo onnuttig vind voor het rijvewijs van de motor, zou toch niet willen falen omwille van dit soort vragen maar wil ook niet meer te lang wachten/studeren vooraleer ik kan gaan, vandaar dus de vraag: zijn dit ook examenvragen of worden de vragen specifiek gericht op de motor?

Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Ciderella,

In theorie moet je de volledige theorie kennen (leuke zin hé)
Quote: Meer specifiek lig ik oa nogl in de knoop met de leeftijdsgrenzen en andere regels voor de verschillende soorten rijbewijzen (mory ik weten hoe oud iemand moet zijn om een vrachtwagen van meer dan 3500 ton te besturen voor met e moto t rijden?),
Als je dit weet i.v.m. motor, ben je al op de goeie weg. Je zal echt niet buizen als je niet weet hoe oud je moet zijn om met een vrachtwagen te rijden. Trouwens, je mag 8 kleine fouten maken.

Toch geef ik je de raad de theorie van de andere hoofdstukken heel aandachtig te lezen. Tijdens een examen voor rijbewijs A worden gemiddeld (volgens info die ik van deelnemers krijg) zo'n 10 specifieke motorvragen gesteld. Dwz dat er toch nog 30 vragen i.v.m. algemene theorie worden gesteld.

PS wil je ons laten weten hoe je examen afloopt en graag ook de specifieke motorvragen (ok?)

Groetjes en heel veel succes.

Eugeen
Plaats reactie