Rijbewijs C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Gast

Rijbewijs C

Bericht door Gast »

In reeks c vraag 42??? staat een iveco daily afgebeeld met een achteras met dubbele montage met daarbij de vraag welk rijbeijs nodig is om deze te besturen. Nu is mijn opmerking dat dit mijns inziens een vraag is zonder correct antwoord. Je kan deze lichte vrachtauto perfect inschrijven als mtm 3.5t maar het chassis kan ook ingeschreven worden als 4.5 of 5t.

Wat doen we daarmee???

Mvg,

Karel
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

In de meeste gevallen duidt een achteras met dubbele montage op een voertuig met een mtm van meer dan 3.5 ton.

Het is mischien een ongelukkig toeval dat voor deze foto een Iveco Daily werd gekozen, die inderdaad ook in de versie tot 3.5 ton wordt voorzien van dubbele montage, dit is echter een uitzondering op de regel.
De reden hiervoor is dat Iveco eigenlijk geen chassis voorzien heeft voor minder dan 3.5 ton, en dus een 4.2 ton versie laat terugkeuren naar -3.5 ton. Het gaat dus eigenlijk om een administratieve aanpassing.

Ga er dus van uit dat dubbele montage bedoeld is voor een mtm van meer dan 3.5 ton, en dus een rijbewijs C.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wat doen we daarmee???
Ik heb de foto gewijzigd.
Nieuwe foto is:

Afbeelding
Plaats reactie