rijbenwijs ce op je 19e

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
renner96
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2016, 22:03

rijbenwijs ce op je 19e

Bericht door renner96 »

hallo,

Ik heb een vraag mss is deze al gesteld maar nog niet teruggevonden
Ik ben 19 jaar en heb gedaan met school, ik zou nu graag vrachtwagenchauffeur worden bij bpost waar mijn vader ook chauffeur is. Alleen zou ik wel aan het rijbenwijs CE moeten geraken, ik heb mij onmiddelijk nadat ik mijn school afgemaakt heb ingeschreven voor de opleiding vrachtwagenchauffeur bij de vdab, ik moet volgende week op inschattingsgesprek en begin dan te leren voor mijn theorie rijbenwijs c met vakbekwaamheid. Alleen vind ik de wachttijden heel ambetant. Mijn vraag is nu als ik die theorie met vakbekwaamheid behaald heb mag ik dan ook mijn praktijk doen voor mijn C en CE bij bpost die hebben namelijk hun eigen rijschool maar als ik daar direct zou beginnen theorie+praktijk zou ik rijbenwijs c1 krijgen maar daar ga je niet veel mee doen daar. En rijbenwijs CE pas op mijn 21ste. Wat zou een andere oplossing zijn om zo snel mogelijk aan het rijbenwijs CE te geraken?

Alvast bedankt!!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: rijbenwijs ce op je 19e

Bericht door Stefan Peeters »

Rijbewijs C met vakbekwaamheid kan je ook behalen via de rijschool. Daarna C+E en je mag met alle vrachtwagens rijden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
renner96
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2016, 22:03

Re: rijbenwijs ce op je 19e

Bericht door renner96 »

dus voor het behalen van het rijbenwijs ce moet je geen proeven van vakbekwaamheid meer afleggen?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: rijbenwijs ce op je 19e

Bericht door bert.covens »

renner96 schreef:dus voor het behalen van het rijbenwijs ce moet je geen proeven van vakbekwaamheid meer afleggen?
Neen.

Als je je rijbewijs C mét vakbekwaamheid behaald hebt, moet je dat niet meer overdoen voor C+E. Je moet dan voor C+E nog een praktijkexamen afleggen bestaande uit een aantal maneuvers op privéterrein aan het examencentrum, en daarna nog een rit op de openbare weg.

De maneuvers staan in >>> deze online brochure vrij gedetailleerd beschreven.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
renner96
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2016, 22:03

Re: rijbenwijs ce op je 19e

Bericht door renner96 »

oke bedankt, heb mij al ingeschreven in rijschool voor rijbenwijs c met vakbekwaamheid :)
Plaats reactie