Mag je met een rijbewijs A2 een bromfiets klasse B besturen die tot 45km/h rijdt?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Teenslipper2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016, 17:47

Mag je met een rijbewijs A2 een bromfiets klasse B besturen die tot 45km/h rijdt?

Bericht door Teenslipper2000 »

Hoi allemaal,

De titel spreekt voor zichzelf. Ik weet wel dat je met een rijbewijs A2 de motorfietsen die een rijbewijs A1 nodig hebben mag besturen. Omdat bromfietsen een rijbewijs AM nodig hebben ben ik niet zeker of je het ook mag besturen met een A2.

Daarnaast wil ik een scooter van 125cc kopen. Ik ben 20 jaar en denk er aan om ineens mijn rijbewijs A2 af te leggen. Is dit een goed idee of moet ik toch maar mijn rijbewijs A1 afleggen?

Mvg.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mag je met een rijbewijs A2 een bromfiets klasse B besturen die tot 45km/h rijdt?

Bericht door Inazuma »

Teenslipper2000 schreef:De titel spreekt voor zichzelf. Ik weet wel dat je met een rijbewijs A2 de motorfietsen die een rijbewijs A1 nodig hebben mag besturen. Omdat bromfietsen een rijbewijs AM nodig hebben ben ik niet zeker of je het ook mag besturen met een A2.
Dat mag

2° het rijbewijs geldig verklaard voor de categorie A2 wordt eveneens geldig verklaard voor het besturen van voertuigen van de categorieën AM en A1;
Daarnaast wil ik een scooter van 125cc kopen. Ik ben 20 jaar en denk er aan om ineens mijn rijbewijs A2 af te leggen. Is dit een goed idee of moet ik toch maar mijn rijbewijs A1 afleggen?
De moeite is eigenlijk dezelfde, dus neem je beter ineens A2

Kan je nog altijd met een A1 rijden
Plaats reactie