Rijbewijs a2 met 17KW

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
nick V

Rijbewijs a2 met 17KW

Bericht door nick V »

Hoi ik heb vandaag mijn rijbewijs a1 behaald dus kan ik nu uitkijken naar a2

nu heb ik als mijn volgende motor de CRF250M op het oog van honda, deze heeft 250cc cilinderinhoud en 17 kW, ik wil geen zware motor maar 125cc is mij toch iets te licht haha

nu mijn vraag ik heb gelezen in de brochure dat je motor minstens 20 KW moet bedragen en 356 cc ofzoiets dat is dus een probleem, vermits ik de manier van 9u rijles wil volgen kan ik die oefeningen wel met de motor van de rijschool doen maar het examen op de weg moet dan met mijn eigen motor, gaan ze hier over vallen of zien ze dat misschien door de vingers ? lijkt me nogal stom om een zwaardere moto te kopen als ik die toch niet wil.

kan je eventueel achteraf nog bij betalen voor de moto van de rijschool te gebruiken wanneer je denkt dat je er klaar voor bent na de 9 uren les ?

MVG nick
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs a2 met 17KW

Bericht door Inazuma »

nick V schreef:nu mijn vraag ik heb gelezen in de brochure dat je motor minstens 20 KW moet bedragen en 356 cc ofzoiets dat is dus een probleem, vermits ik de manier van 9u rijles wil volgen kan ik die oefeningen wel met de motor van de rijschool doen maar het examen op de weg moet dan met mijn eigen motor, gaan ze hier over vallen of zien ze dat misschien door de vingers ?
Ganse examen moet met een moto gebeuren die aan de vereisten voldoet

kan je eventueel achteraf nog bij betalen voor de moto van de rijschool te gebruiken wanneer je denkt dat je er klaar voor bent na de 9 uren les ?
Je kan uiteraard met de rijschool en een motor van hen je examen gaan doen.
Informeer even bij je rijschool.

Oefenen met voorlopig rijbewijs mag met een motor van de juiste categorie, zelfs als die niet aan de minimale examenvereisten voldoet.
Plaats reactie