Rijbewijs 36m

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
ERubben

Rijbewijs 36m

Bericht door ERubben »

Vraagje, mijn rijbewijs vervalt 15 juni 2015. Echter ben ik de laatste maanden pas echt beginnen rijden, maar ik ben nog niet klaar om men examen te gaan afleggen! Ik heb ergens gelezen dat je je rijbewijs kan laten verlengen ik heb ook al 6u rijschool achter de rug.
Iemand hier meer info over?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijbewijs 36m

Bericht door GRO »

Je geeft te weinig info.
Welk voorlopig rijbewijs heb je?
Heb je daarvoor een ander gehad?
Wanneer vervalt je theorie?

Veel info vind je ook in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs 36m

Bericht door Inazuma »

ERubben schreef:Ik heb ergens gelezen dat je je rijbewijs kan laten verlengen
Dat kan niet.

Je kan wel veranderen van model voorlopig rijbewijs B, dus van mét begeleider / 36 maanden, naar een zonder begeleider / 18 maanden (of omgekeerd)

Dat MOET gebeuren binnen de geldigheidsduur van je huidige voorlopige rijbewijs B :!:

Voor een voorlopig rijbewijs B zonder begeleider te kunnen krijgen, moet je 20 uur rijlessen volgen bij een erkende rijschool, én een attest krijgen dat de rijschool je bekwaam acht alleen verder te oefenen.

Theorie moet minder dan 3 jaar geleden afgelegd zijn om een nieuw / ander voorlopig rijbewijs B te kunnen krijgen - EN om praktisch examen te mogen afleggen.
Eventueel moet je die ook gaan herdoen.
ik heb ook al 6u rijschool achter de rug.
Daar zal je er dan minstens 14 moeten bij doen, binnen de geldigheidsduur van je voorlopige rijbewijs B.

Dan naar de gemeente om je voorlopige rijbewijs te vervangen, allemaal binnen de geldigheid van je huidige VRB B :!:



Als je voorlopige rijbewijs vervalt, kan je de eerste 3 jaar enkel nog met de erkende rijschool verder oefenen, en moet je examen afleggen met de rijschool.

Pas 3 jaar nadat je huidige voorlopige rijbewijs B vervallen is, kan je een nieuw VRB B krijgen ...
Plaats reactie