Theorie handboek rijbewijs C1

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
herlindemarc

Theorie handboek rijbewijs C1

Bericht door herlindemarc »

Om me voor te bereiden op mijn rijbewijs C1, kocht ik jullie handboek. Dit werd me aanbevolen door De Standaard, in plaats van het boek dat ik eigenlijk wou aanschaffen van Van Inn.

Doch, voor mij blijkt dit handboek weinig waard. Het kan niet als handboek op zich gebruikt worden, zonder jullie website voortdurend te raadplegen. Ik verblijf in het buitenland, waar ik me wil voorbereiden op dit examen, dat ik onmiddellijk na mijn terugkeer thuis zal afleggen. Doch ik heb geen internet ter beschikking op mijn logementadres, moet me hiervoor verplaatsen (en het is duur).

Bovendien kan ik de code van het boek onmogelijk beginnen te gebruiken om eens iets op te zoeken, want deze is slechts een week geldig. Ik heb niet de mogelijkheid dit examen in 1 week tijd voor te bereiden, moet er tussendoor af en toe een half uurtje aan werken, kan niet zomaar een week fulltime vrijmaken hiervoor.

Jullie systeem is dus voor mij waardeloos, terwijl ik wel al het 'dure' boek heb aangeschaft dat ik niet kan gebruiken. Het zou redelijker zijn, mocht de code de tijdswaarde hebben van 1 week gebruik, die men kan spreiden over een maand of langer.
Ik denk dat ik hier niet voor mij alleen spreek, ook andere mensen zullen hetzelfde probleem hebben, 1 week is TE kort.
En wat als men niet slaagt van de 1ste keer ? Opnieuw een code aanschaffen ... die dan zelfs nog geen volledige 3 dagen bruikbaar is ?

De benaming van jullie website 'gratis rijbewijs' klinkt me echt niet correct in de oren.
Dit hoeft trouwens niet gratis te zijn, maar wel 'kwaliteit' te bieden voor wat men betaalt !
Waarmee ik hier niet 'inhoudelijk' bedoel, wel dient het concept zo te zijn uitgewerkt, dat de klant het beoogde doel KAN bereiken.

Wanneer een boek niet op zich bruikbaar is, zonder website, zou dit duidelijk op de omslag moeten vermeld worden.
Als men dit boek dan niet anders kan gebruiken dan in combinatie met een website, zou die code voldoende lang moeten geldig zijn opdat de klant zich grondig kan voorbereiden en een KANS maakt zijn rijbewijs te behalen. Een week zal voor de meeste mensen niet volstaan hiervoor ! Persoonlijk schat ik tijdens een week gemiddeld slechts 5 x 1/2 uur tijd vrij te kunnen maken, daarom wou ik er op tijd mee starten, zodat ik meerdere weken de tijd heb.

Misschien verkiezen jullie over dit onderwerp een persoonlijk contact, maar dat heb ik niet kunnen vinden, sorry !
Graag jullie antwoord dus via deze weg.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie handboek rijbewijs C1

Bericht door GRO »

Beste,

Je haalt twee zaken door elkaar.

Er is om te beginnen het handboek C+D waarin de theorie staat (dat boek dat jij waardeloos vindt). Dat kan je overal ter wereld lezen en gebruiken en daar heb je geen internetverbinding voor nodig.

Daarnaast bieden wij de mensen die voor C of D studeren de mogelijkheid om 750 oefenvragen te maken en 800 proefexamens. Daar heb je wel internet voor nodig.

Vorig jaar bestond ons boek van C+D nog niet. Toen was er alleen het andere boek van Van In. En haast iedereen die toen via dat handboek van Van In studeerde, kocht toen met hun gsm bij ons een code (3 dagen geldig) om op onze site te oefenen, alhoewel in dat boek ook vragen staan.

Nu is er wel ons handboek. En personen die ons handboek kopen krijgen bij hun handboek een code cadeau waarmee ze niet 3, maar 7 dagen kunnen oefenen. Dat is dus iets extra, maar geen must. Je kunt vanzelf slagen zonder een oefening te maken.

Wat is het verschil tussen het boek van Van In en ons boek? Dat is dat ons boek zich beperkt tot wat je voor het theorie-examen C moet kennen, terwijl in het andere boek nog heel wat zaken staan die je eigenlijk nu voor vakbekwaamheid moet kennen. Vermoedelijk heeft men het daarom in de boekhandel aangeraden.
Ons boek is dus veel gemakkelijker. En iemand die de theorie rijbewijs B kent, moet via ons handboek alles voor C op een dag of twee kennen. Dus zeker op 7 dagen.
De benaming van jullie website 'gratis rijbewijs' klinkt me echt niet correct in de oren.
Je hebt een handboek met een bijhorende aparte website. Dat is niet Gratis Rijbewijs Online.
Die Gratis Rijbewijs Online slaat trouwens op het feit dat leerlingen volledig gratis de theorie rijbewijs B kunnen leren via onze site.

Ik zie dat je in het buitenland genoeg internet hebt om een bericht op het forum te plaatsen. Datzelfde mag je dus gebruiken om, als je het wenst, oefenvragen of examens te maken.

In ieder geval success met het echte examen.
Plaats reactie