heel dringende vraag!!

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
doolertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2015, 22:16

heel dringende vraag!!

Bericht door doolertje »

beste,

een viertal jaar geleden heb ik een brommer gekocht, die bleek een A klasse te zijn maar het zijn franse papieren en op de papieren staat er Catégorie du véhicule selon la directive 97/24/c2 chapitre 7 (le cas échéant) : A.
nu werd mijn brommer in beslag genomen omdat het volgens de politie om een b-klasse zou gaan mijn verzekering spreekt ook op een A-klasse . Deze brommer heb ik bij een handelaar gekocht in occasie en heb hem dan bij de aankoop ook gevraag of het ging om een A-klasse ook hij zei dat het een A-klasse was ook is mijn vader bij de politie geweest in de buurt en ook zij wisten mij te vertellen dat het een A-klasse was.

Wat moet ik nu doen ?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: heel dringende vraag!!

Bericht door Inazuma »

Je hebt dat ding al 4 jaar :?:

Dan had je toch al eerder kunnen merken dat die sneller ging dan de voor een A-klasse toegelaten 25 km/h :?:
doolertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2015, 22:16

Re: heel dringende vraag!!

Bericht door doolertje »

Inazuma schreef:Je hebt dat ding al 4 jaar :?:

Dan had je toch al eerder kunnen merken dat die sneller ging dan de voor een A-klasse toegelaten 25 km/h :?:
ja dat wel maar er was mij verzekerd dat het een a klasse was. en heb hem zo gekocht.
doolertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2015, 22:16

Re: heel dringende vraag!!

Bericht door doolertje »

doolertje schreef:
Inazuma schreef:Je hebt dat ding al 4 jaar :?:

Dan had je toch al eerder kunnen merken dat die sneller ging dan de voor een A-klasse toegelaten 25 km/h :?:
ja dat wel maar er was mij verzekerd dat het een a klasse was. en heb hem zo gekocht.

en op de papieren staat het zo dat de max Vitesse 45km/h is
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: heel dringende vraag!!

Bericht door de rijprof »

Een klasse A mag maximum 25 km/u, geen rijbewijs nodig.
Een klasse B mag maximum 45 km/u, rijbewijs AM nodig.

Jij reed dus met een brommer waarvoor je een rijbewijs AM (max 45 km/u) nodig had.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: heel dringende vraag!!

Bericht door Inazuma »

doolertje schreef:Wat moet ik nu doen ?
Dat wordt voor jou bepaald ...
Door het politie-parket, en - vrij waarschijnlijk - nadien door de politierechter ...
Plaats reactie