Rijbewijs BE + C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Berttt89

Rijbewijs BE + C

Bericht door Berttt89 »

Beste,

Ik ben reeds in het bezig van een rijbewijs B+E en ben momenteel ook bezig met het behalen van een rijbewijs C.
Ik mag dus achter mijn wagen een aanhangwagen hangen met een MTM tot 3500kg.

Mag ik deze zelfde aanhangwagen ook achter de vrachtwagen hangen of is hier de CE voor nodig?

Mvg,
Bert
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs BE + C

Bericht door Stefan Peeters »

Daar is een rijbewijs C+E voor nodig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Rijbewijs BE + C

Bericht door bert.covens »

Als het je bedoeling is om die aanhangwagen ook met de vrachtwagen te trekken, dan moet je inderdaad éérst een rijbewijs C behalen, en vervolgens een C+E. Een rijbewijs C+E, is dan ineens ook geldig voor een combinatie van de categorie B+E. Omgekeerd is, een rijbewijs B+E gevolgd door een rijbewijs C niet geldig om die aanhangwagen te mogen trekken met de vrachtwagen. Daarvoor heb je dus, zoals Stefan schreef, een C+E nodig.

Ik heb geen idee hoeveel je al geïnvesteerd hebt in je B+E, en hoeveel afspraken je al vastgelegd hebt. Maar het gaat een wel érg dure zaak worden, als je eerst een B+E wil behalen, om dan later alsnog voor de C, en tenslotte de C+E te gaan.

Denk dus best eerst goed na, over wat je later precies nodig zal hebben. En informeer je grondig .... voordat je afspraken gaat vastleggen .... :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie