Hoe geraak je nog goedkoop aan een rijbewijs c

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Chieff666
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2014, 20:03

Hoe geraak je nog goedkoop aan een rijbewijs c

Bericht door Chieff666 »

Is er eigenlijk een opleiding bv. avondschool waarmee je rijbewijs c kunt behalen dat niet te ver is van olen of Herentals. Bij mij op het werk willen ze het niet betalen omdat transport via een ander bedrijf is. Ik parkeer de camions soms wel zelf tegen de kaai. Dus ze weten dat ik er wel mee kan rijden. En Toch ni willen doen. Marja. Doe de vdab het misschien tegen betaling? Ik wil ook wel een dag opleiding doen. Maar sinds die vakbekwaamheid erbij is gekomen is het allemaal zo duur geworden.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hoe geraak je nog goedkoop aan een rijbewijs c

Bericht door Inazuma »

Chieff666 schreef:Ik parkeer de camions soms wel zelf tegen de kaai.
Kaai rechtstreeks bereikbaar vanaf openbare weg, of zonder voorgaande toegangscontrole ?
Zonder effectieve toegangscontrole spreekt de rechtspraak al snel van van openbare weg ...

Is het bedrijf groot genoeg voor een CPB ?
Vraag daar eens na of je zonder geschikt rijbewijs wel met dat voertuig mag rijden,
ook al is het maar "tegen de kaai zetten" - manoeuvreren is uiteraard net 1 van de gevaarlijkste momenten om achter het stuur te zitten, niet voor jou, maar voor anderen.

Op mijn werk is het absoluut verboden door het arbeidsreglement om te rijden met een voertuig waar men geen rijbewijs of opleiding voor heeft.

Het zou me niet verwonderen als "ARAB" dat intussen ook verbiedt ...
Doe de vdab het misschien tegen betaling?
Als beroepsopleiding ... voor niet-werkende werkzoekenden.
http://tinyurl.com/q4x6t5k" target="_blank

Niets let je om bij VDAB te informeren om die cursus als werkende te volgen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Hoe geraak je nog goedkoop aan een rijbewijs c

Bericht door Stefan Peeters »

Bij de VDAB is de opleiding gratis voor werkzoekenden. Reken wel op een dik anderhalf jaar tussen je aanvraag en het behalen van het rijbewijs. En dan moet je nu eerst nog ontslagen worden en daarna door de toegangsproeven geraken...

Bepaalde CVO's geven avondschool voor volwassenen, reken op 1 jaar en ongeveer 1500 euro. Is in samenwerking met het Sociaal Fonds Transport en Logistiek, de verwachting is dan ook dat je in die sector wil gaan werken.

En euh... het is niet omdat je een vrachtwagen of trekker-oplegger tegen altijd dezelfde kaai kan parkeren dat je er ook effectief veilig mee op de openbare weg kan rijden.


Bezin dus eer je begint, en eer je er een smak geld tegenaan gooit.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie