herstelonderzoeken

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Tayra

herstelonderzoeken

Bericht door Tayra »

Beste,ik ben bezig met herstelonderzoeken theoretisch en praktisch. Wat mag of mag ik niet doen na het slagen voor de theoretische proef? Ik heb mijn rijbewijsB behaald in 1985 en ben het kwijtgeraakt in 2007. Mag ik alleen oefenen op de openbare weg(zonder begeleid(st)er)? Hoelang moet ik oefenen vooraleer ik het praktijkexamen wil doen? Blijft mijn rijbewijsB geldig(was toen AUTO+MOTO)? Zijn er nog belangrijke dingen die ik hoef te weten? Hartelijk dank voor verkregen info!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: herstelonderzoeken

Bericht door Inazuma »

Tayra schreef:Beste,ik ben bezig met herstelonderzoeken theoretisch en praktisch. Wat mag of mag ik niet doen na het slagen voor de theoretische proef? Ik heb mijn rijbewijsB behaald in 1985 en ben het kwijtgeraakt in 2007.
Heb je geen papieren gekregen van het politieparket met de te volgen procedure :?:
Papieren om te laten aftekenen bij de examens :?:

Aangezien dat van 2007 geleden is, is er ondertussen wel wat veranderd aan de rijbewijswetgeving.
Dit is de nieuwe versie :
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-100706" target="_blank

Mag ik alleen oefenen op de openbare weg(zonder begeleid(st)er)?
Hoelang moet ik oefenen vooraleer ik het praktijkexamen wil doen?
Normaal moet je terug het gewone traject volgen voor het behalen van een rijbewijs.

Theorie slagen :arrow: voorlopig rijbewijs bij gemeente :arrow: scholing :arrow: praktijk-examen (na 3 maanden voorlopig rijbewijs)
Blijft mijn rijbewijsB geldig(was toen AUTO+MOTO)?
Als je een verval opgelopen hebt met herstelonderzoeken, is je rijbewijs ongeldig tot je geslaagd bent voor de herstelonderzoeken.

Het wordt normaal terug geldig gemaakt voor de categorieën die je voordien bezat
( ev. mits extra medisch onderzoek voor C of D indien dat verlopen is)
Plaats reactie