C en Vakbekwaamheid C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Gast

C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Gast »

Openbaar weg examen voor examen C bedraagt voor gewone rijbewijs c 50 euro voor bekwaamheid 139 euro, waarom is er zo een groot verschil tussen die twee, die examen is toch hetzelfde voor beiden moet je toch gwn met vrachtwagen rondrijden of niet soms?

alsvast bedankt voor jullie uitleg.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Stefan Peeters »

Het examen C op de openbare weg duurt ongeveer 45 minuten. Het examen C met vakbekwaamheid op de openbare weg duurt minstens 90 minuten.
Dus moet ook de examinator langer betaald worden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Gast »

IK heb mijn rijbewijs C behaald, bedankt iedereen!!!!!!!!!

weet ieemand hoelang ik moet wachten voor rijbewijs, ik heb al een afspraak gemaakt, krijg ik dat direct mij of moet ik wachten?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Stefan Peeters »

Dat hangt van de gemeente af. Best daar even informeren dus...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Gast »

2 weken moet wachten
Gast

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef:Het examen C op de openbare weg duurt ongeveer 45 minuten. Het examen C met vakbekwaamheid op de openbare weg duurt minstens 90 minuten.
Dus moet ook de examinator langer betaald worden...
45 minuten x 2 is 90 minuten
€50 x 2 is toch €100?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Stefan Peeters »

De tarieven voor de examens zijn wettelijk vastgelegd.

Wanneer je een gedetailleerde berekening wil zal je even moeten aankloppen bij de bevoegde minister.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Gast »

Bedenk uzelf dat eender welk gemotoriseerd voertuig door de staat aanzien zal worden als melkkoe.

En het geld uit uw zakken kloppen begint dus al bij de (her)examens, nog vooraleer je 1 meter hebt mogen rijden...

Het zogezegde mondeling examen voo vakbekwaamheid had ik schriftelijk moeten doen, omdat er meerdere kandidaten waren.
Maar men betaald wel een pak meer omdat de examinator zogezegd geheel bezet is door uw examen...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: C en Vakbekwaamheid C

Bericht door Stefan Peeters »

Niets houdt u tegen om te eisen dat u het mondeling examen ook effectief mondeling mag komen doen. Vergeet niet dat u altijd een schriftelijke voorbereiding mag maken op het examen, waarna u mondeling de antwoorden mag komen geven en eventueel verdedigen.

Wanneer het examencentrum u dit weigert mag u bovendien ook nog klacht neerleggen bij de hoofdexaminator, en in volgende instantie bij de FOD Mobiliteit.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie