Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
User10373
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 apr 2014, 16:29

Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Bericht door User10373 »

Ik ben vandaag gebuisd voor het rijexamen doordat ik een mijn partner(kamaraad) op straat zag en ik toetterde en deed mijn raam open om te vragen hoe het ging met hem en ik reed zonder probleem zonder fouten en de enigste reden was dat ik buisde op mijn rijxamen: door dat ik met mijn partner(kamaraad) beetje praatte!!!
Dat is toch een onzin reden mag dat ook al niet als 17 jarige jongeman een beetje praten dat is toch ook een goede ervaring voor later als ik dit opnieuw mee maak!!! ik vind dit echt een onzin reden om te buizen ik ben hier absoluut niet akkoord mee en ik heb het ook tegen de examinator gezegd dat dit een "zever" reden was. ik zei ook dat ik niet hoef te bewijzen dat ik een goeie rijder ben door geslaagd te zijn voor het examen
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Bericht door de rijprof »

Als jij tijdens het examen zo maar even stopt om een babbeltje te slaan met een vriend of om gauw eens een winkel binnen te lopen of je ergens aan de kant zet omdat je een SMS wilt versturen, volg je niet de instructies van de examinator.

Wat stond er op jouw resultaatblad?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Bericht door Brent Geerts »

doordat ik een mijn partner(kamaraad) op straat zag en ik toetterde
Je mag voor te beginnen al niet zomaar 'toeteren' naar iemand.
Dat mag enkel om iemand te waarschuwen voor dreigend gevaar of om buiten de bebouwde kom iemand eventueel een signaal te geven dat je hem gaat inhalen.
mag dat ook al niet als 17 jarige jongeman
Zijn de regels voor 17-jarigen anders dan voor -bijvoorbeeld- 30-jarigen misschien?
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Bericht door bert.covens »

Ik ben vandaag gebuisd voor het rijexamen doordat ik een mijn partner(kamaraad) op straat zag en ik toetterde en deed mijn raam open om te vragen hoe het ging met hem en ik reed zonder probleem zonder fouten en de enigste reden was dat ik buisde op mijn rijxamen: door dat ik met mijn partner(kamaraad) beetje praatte!!!
Je bent niet gebuisd omdat je een beetje met je kameraad praatte, maar omdat je elementaire verkeersregels aan je laars gelapt hebt.

1) Om die reden mag je -zoals eerder al gezegd- niet claxonneren
2) Je volgt de instructies van de examinator niet op, op zich al genoeg reden om te buizen
3) Als je je daarbij niet eerst reglementair geparkeerd hebt, ben je sowieso ook nog 's in overtreding

Je examen duurt zo'n drie kwartier (tenzij er al vroeger een gegronde reden is om het examen stop te zetten). Binnen die drie kwartier, dien je een aantal verplichte doorgangspunten te passeren,en je twee maneuvers uit te voeren. Je kan het écht niet maken om de rit langer te laten duren, door ff gezellig een babbeltje te slaan met een kameraad van je. De examinator dient zich immers te houden aan afspraken met nog andere kandidaten na jou, die ook al zenuwachtig genoeg zijn. En tolereren dat jij door een gelegenheidsbabbeltje met je kameraad je eigenhandig je rit gaat inkorten, zou maar al te gemakkelijk zijn.

Zoals je het hier allemaal beschrijft, vrees ik dat je terecht gebuisd bent.
Dat is toch een onzin reden mag dat ook al niet als 17 jarige jongeman een beetje praten dat is toch ook een goede ervaring voor later als ik dit opnieuw mee maak!!!
Als je dit later nog 's meemaakt, claxonneer dan niet, parkeer je ergens waar het veilig en reglementair is. En sla dan gerust een babbeltje zoveel je wil. Je bent namelijk niet alleen op de openbare weg.
ik zei ook dat ik niet hoef te bewijzen dat ik een goeie rijder ben door geslaagd te zijn voor het examen
Euh .... de bedoeling van een praktijkexamen is nu net dat je dat bewijst ....

Luk je daar niet in, is het logisch en terecht dat je gebuisd bent. Wil je de volgende keer meer succes, hou je dan aan de verkeersregels, bedien je voertuig correct, en volg de instructies van de examinator.

Denk erom: een tweede mislukking betekent dat je verplicht 6u rijles zal moeten volgen in een erkende rijschool.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Gebuisd voor het rijexamen MET ONZIN REDEN!

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Ik ben vandaag gebuisd voor het rijexamen
Dat is toch een onzin reden mag dat ook al niet als 17 jarige jongeman
Wat is het probleem? Aandacht tekort?

Jij bent hier gewoon een hoop zever aan het verkopen. Iemand van 17 kan namelijk geen examen afleggen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gesloten