nl rijbewijs van 1988

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
nederbelg

nl rijbewijs van 1988

Bericht door nederbelg »

Mannen en of vrouwen natuurlijk.

Een Belgisch rijbewijs B van voor 89 is ook voor motoren geldig.
Nu heb ik in 2008 een Nl rijbewijs van 1988 laten vernieuwen maar kreeg geen A stempel hoewel dit wel een Belgisch rijbewijs is geworden. :roll:
In theorie heb ik dan toch ook automatisch het A stempel? en toch zeker nu het één Europa is toch? :wink:

Wie kan dit verduidelijken?

GReetz. 8)
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: nl rijbewijs van 1988

Bericht door GRO »

Begrijp ik je goed dat je een Belgisch rijbewijs hebt sinds 2008?
Dat is dan niet een Belgisch rijbewijs van voor 1989.
Gast

Re: nl rijbewijs van 1988

Bericht door Gast »

Vriendelijk bedankt voor Uw reactie, Jazeker je begrijpt me goed.
Maar leg me eens uit wat het verschil is van rijbewijs B, behaald in Belgié of die behaald in Nl? :roll:
Beide moeten theorie en prakijk afleggen. wat maakt het verschil dat de een wel, en de ander niet voor zowel A als B geldig is?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: nl rijbewijs van 1988

Bericht door Inazuma »

nederbelg schreef:Een Belgisch rijbewijs B van voor 89 is ook voor motoren geldig.
Nu heb ik in 2008 een Nl rijbewijs van 1988 laten vernieuwen maar kreeg geen A stempel hoewel dit wel een Belgisch rijbewijs is geworden. :roll:
In theorie heb ik dan toch ook automatisch het A stempel? en toch zeker nu het één Europa is toch? :wink:
Het NL rijbewijs B uit 1988 was vermoedelijk niet geldig voor de categorie A ?

Dan krijg je er bij verandering van land en rijbewijs natuurlijk ook niet even categorie A bij ... :wink:
Gast

Re: nl rijbewijs van 1988

Bericht door Gast »

Maar bij het halen van een cat. B in Belgié voor ´89, kreeg je er wel zomaar cat. A bij?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: nl rijbewijs van 1988

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Maar bij het halen van een cat. B in Belgié voor ´89, kreeg je er wel zomaar cat. A bij?
In België wel.

Maar in NL kreeg je de categorie A er niet bij vermoed ik ... en u heeft toen een NL rijbewijs behaald, geen Belgisch.

U hebt dan nooit "het recht verworven" om een motorfiets te besturen, en dat niet-verworven recht kan er dan natuurlijk niet zomaar plots bijgezet worden omdat u in B komt wonen.
Plaats reactie