rijbewijs am

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
nikky

rijbewijs am

Bericht door nikky »

hoihoi,
ik ben ook één van de 'gelukkigen' die opnieuw mag gaan leren voor het theorie-examen voor een bromfiets omdat mijn vorig attest nu blijkt ongeldig te zijn ( had er geen idee van dat het moest ingewisseld worden in 2009,zo zonde) ik heb ergens gelezen dat de theorie voor am hier op deze site niet voldoende zou zijn om dat type examen af te leggen ? moet ik dan heel de theorie voor b ook leren ? ik wil écht van de eerste keer slagen,maar nu heb ik dus twijfels over wat juist héél goed te leren...wie ervaring heeft,mag gerust ook tips plaatsen,thx alvast en good luck aan iedereen ;-)
groetjes van nikky
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs am

Bericht door Inazuma »

De (beperkte) theorie op
http://www.gratisrijbewijsonline.be/rij ... lbegin.htm" target="_blank
zou toch voldoende moeten zijn.

De wegcode is uiteindelijk grotendeels hetzelfde voor alle bestuurders, dus je moet uiteindelijk wel het grootste en belangrijkste deel van de wegcode kennen voor AM.
Uiteraard kan je de theorie B er ook op naslaan, maar denk wel dat je plaats op de weg anders is, met de meeste snelheidsbeperkingen krijg je niet te maken, en parkeren is er al helemaal niet bij 8)
nikky

Re: rijbewijs am

Bericht door nikky »

dank u wel inazuma :lol:

zijn er hier mss mensen die voor een am examen gingen en vragen kregen die niét in de am-theorie
op deze site te 'leren' waren ? en valt de praktijk nog mee ? ik rij al 30 jaar rond met bromfietsen en scooters,maar ben nogal een zenuwachtige trien ;-) ik las iets van... je voeten mogen de grond niet raken tijdens het praktijk-examen...brrrrrr...

alvast bedankt voor je antwoord ;-) groetjes
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs am

Bericht door Inazuma »

nikky schreef:zijn er hier mss mensen die voor een am examen gingen en vragen kregen die niét in de am-theorie
op deze site te 'leren' waren ? en valt de praktijk nog mee ? ik rij al 30 jaar rond met bromfietsen en scooters,maar ben nogal een zenuwachtige trien ;-)
Al 30 jaar met bromfietsen rondrijden, maar geen rijbewijs ?

Ook geen A / motorfiets , of B / auto ?

Dan moet je toch met een brommertje overweg kunnen hé, komaan 8)
ik las iets van... je voeten mogen de grond niet raken tijdens het praktijk-examen...brrrrrr...
Ja.
't is een RIJ-examen, geen wandeluitstap :mrgreen:
nikky

Re: rijbewijs am

Bericht door nikky »

idd,mijn rijbewijs bromfiets is niet meer geldig,ik ben 51 jaar en mag opnieuw examen gaan doen,ongelooflijk maar tja...
flashback
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2014, 19:25

Re: rijbewijs am

Bericht door flashback »

Ik heb het examen een jaar geleden gedaan en het viel echt goed mee. Je mag inderdaad wel de grond niet raken met je voeten gedurende het hele parcour. En de test 'stapvoets rijden' was wel effe zweten maar met wat oefening is ook die goed gegaan.
nikky

Re: rijbewijs am

Bericht door nikky »

thx flashback :D
Plaats reactie