Motorrijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Tybo

Motorrijbewijs A

Bericht door Tybo »

Situatie :

Op 12/09/2012 verkreeg ik mijn voorlopig rijbewijs model 3 - categorie A - motorfiets

Na het slagen in het praktijkexamen verkreeg ik mijn volwaardig rijbewijs op 19/07/2013
Volgens mijn verkregen rijbewijs ben ik er thans houder van een rijbewijs, categorieën AM + A1 + A2 + B
Echter niet van een rijbewijs categorie A !
Ik ging er vanuit dat, gezien ik slaagde in het praktijkexamen motorfiets, ook de categorie A op mijn rijbewijs zou staan.
Ik begon toch de rijopleiding voor 01/05/2013 al behaalde ik wel mijn volwaardig rijbewijs na 01/05/2013.
Evenwel heb ik, na het verkrijgen van mijn rijbewijs, de gegevens op mijn rijbewijs niet nagegaan omdat ik er van uitging dat er geen vuiltje aan de lucht zou zijn

Ik ben recentelijk staande houden door de Politie waarbij werd vastgesteld dat ik er geen houder ben van het vereiste rijbewijs voor het besturen van mijn persoonlijke motorfiets (999 cc - 78 kw vermogen), zijnde een rijbewijs, categorie A
Is dit correct ?
Zou het gemeentebestuur mss een fout gemaakt hebben wij het opmaken van het rijbewijs ?

Ik wens er wel te vermelden dat ik thans 22 jaar oud ben (geboren in 1991) en dat dit volgens de Politie mogelijks de reden zou zijn dat er geen categorie A op mijn rijbewijs vermeld staat ...
Tybo

Re: Motorrijbewijs A

Bericht door Tybo »

Probleem intss duidelijk geworden ...
Na enkele telefoontjes :
Fout lag bij het examencentrum ... ze hadden het verkeerd formulier uitgereikt ...
Wordt recht gezet doch het kan nog eventjes duren ...
Ik verkrijg nieuw rijbewijs met de juiste categorieën en de kosten worden door het examencentrum vergoed !
Eind goed al goed !!
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Motorrijbewijs A

Bericht door Wouter »

Goed dat het in orde gekomen is.

Bedankt trouwens om dat hier te laten weten!
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie