Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Y.E.

Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Bericht door Y.E. »

Hoi!

Ik heb vandaag mijn theoretisch examen A afgelegd. Nu kwam ik tot de conclusie dat ik niet veel wist over de data op de banden.
Zo kwam er een vraag zoals: Wat betekent Z in 180/55 ZR 17 ... ? En hier moest ik dus gaan gokken... En wat is R?
Theorie over de remafstanden bij rijbewijs A vond ik ook nergens terug dus ook op deze vraag op het examen was ik niet goed voorbereid... Deze is uiteraard wel te vinden bij de theorie van rijbewijs B maar het zou handig zijn moest dit ook nog bij de theorie van rijbewijs A aan bod komen.

Dus bij deze: een woordje meer uitleg over remafstanden en bij de gegevens van banden zou handig zijn :wink:

Mvg.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Bericht door Benny Stinkens »

Kan het zijn dat je alleen maar de extra aanvullende theorie A geleerd hebt :?:
Nog thans staat er op de site wat je moet leren. :idea:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... sleren.htm
Rijbewijs A
De theorie voor B.
- De oefenvragen bij de hoofdstukken.
- De proefexamens B.

- De extra aanvullende theorie A.
- De proefexamens extra aanvullende theorie A.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Bericht door Gast »

Hey!

De theorie van rijbewijs B is natuurlijk nog vers in het geheugen maar dat is niet echt het probleem.
Ik had vooral problemen met praktische vragen over motors zelf. Zoals bijvoorbeeld 'wat moet je doen als je een object op de rijbaan niet meer kunt ontwijken?' Of zoals bovenaan in mijn vraag staat: wat is Z in de reeks 180/55 ZR 17 op de band?
Het is dus op zo van die vragen vragen op het theoretisch exaam dat ik het antwoord niet wist.
Ik weet dat een supergedetailleerde theorie ook niet realistisch is maar ik zit nu dus nog altijd met de vraag wat die 'ZR' op de banden wilt zeggen? In geval dat ik bij de herkansing die vraag nogmaals krijg...

Mvg.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Bericht door Benny Stinkens »

Ik weet dat een supergedetailleerde theorie ook niet realistisch is maar ik zit nu dus nog altijd met de vraag wat die 'ZR' op de banden wilt zeggen?
Zoals ik al eerder schreef moet je ook de theorie van rijbewijs B leren :idea:
We zijn niet supergedetailleerd, maar dit staat er wel degelijk in :arrow:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/YTles31.htm
Zoals bijvoorbeeld 'wat moet je doen als je een object op de rijbaan niet meer kunt ontwijken?
Ik neem aan dat je bedoelt dat dit object op de rijbaan ligt en je niet anders kan dan er over te rijden. :?:
In dit geval moet je gas bijgeven. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Theorie A rijbewijs niet up to date ?

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:ik zit nu dus nog altijd met de vraag wat die 'ZR' op de banden wilt zeggen?
De vermelding "ZR" zal je op een nieuwe band niet meer zien.
Zoals op de site vermeld worden de kenmerken tegenwoordig weergegeven als (bv): "205/55 R 16 Z".
De "Z" is dan de snelheidsindex. Vroeger werd dat op de band genoteerd als "205/55 ZR 16".
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie