rijbewijs c

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
guytse
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2013, 16:15

rijbewijs c

Bericht door guytse »

Ik heb mijn rijbewijs C behaald in het leger van 1988 in Gent, door vergetelheid heb ik het rijbewijs niet ingeruild voor een burgerrijbewijs, mijn vraag is nu of ik dit rijbewijs nog kan terug krijgen, weet wel dat ik medische proeven moet afleggen, heb nu rijbewijs BE
Heb al verschillende routes gevolg en men zegt dat dit moet kunnen maar tot nu toe heb ik geen resultaat

groeten guy
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs c

Bericht door Inazuma »

Dat was afgeschaft voor zover ik me herinner.

Wat er tegenwoordig nog in de rijbewijswetgeving staat, laat geen C of D meer toe op basis van een militair rijbewijs.

23 MAART 1998. - Koninklijk besluit betreffende het rijbewijs.
Titel III. Het rijbewijs
Hoofdstuk IV. Examens

Afdeling 3. Vrijstellingen
Artikel 27
De kandidaat voor het rijbewijs is vrijgesteld van de theoretische en de praktische examens, indien hij aan een van de volgende voorwaarden voldoet :

1° houder zijn van een Belgisch militair rijbewijs waarvan de geldigheid bevestigd is door de militaire overheden, op voorwaarde dat de categorie van de voertuigen vermeld in de kolom « burger » overeenstemt met deze waarvoor de geldigheid wordt aangevraagd, overeenkomstig de bepalingen van artikel 20. Deze vrijstelling is beperkt tot de categorieën AM, A1, A2, A, B en B+E;
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs c

Bericht door Inazuma »

Van de FOD Mob zelf :

http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 223967.pdf" target="_blank

OUD MODEL NIET MEER OMWISSELBAAR SINDS 1998 (MAAR SOMS NOG DOOR HET LEGER AFGEGEVEN)
Afbeelding
guytse
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2013, 16:15

Re: rijbewijs c

Bericht door guytse »

Bedankt voor de informatie,vind dit een degelijke site en degelijke antwoorden

mijn dank guy
Plaats reactie