(voolopig) Rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
MaartenTransalp
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2013, 17:03

(voolopig) Rijbewijs A

Bericht door MaartenTransalp »

Begin april van dit jaar ben ik 21 jaar geworden. Nog vóór 1 mei heb ik 6u les gevolgd bij de rijschool, zo kreeg ik op 15 april mijn voorlopig rijbewijs 'categorie A+'.

Omdat de regeling nu anders is, vraag ik me af wat de verdere procedure nu is om mijn definitief rijbewijs A te behalen.

Zal ik de proef op privaat terrein nog moeten afleggen of zou ik er van kunnen uitgaan dat over een voorlopig rijbewijs nu voldoende is om direct de proef op de openbare weg te mogen afleggen?

Ik ben sowieso van plan om extra lessen te volgen, maar mijn voorlopig rijbewijs vervalt al op 16/04/2014 dus veel marge heb ik niet.
Als ik niet slaag bezit ik een verzekerde motor waarmee ik zeker drie jaar niet mag rijden (37 kw), dus het is een beetje alles of niets.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Edit: ik zie ondertussen dat er op mijn voorlopig rijbewijs nog een vak voorzien is voor 'Geslaagde praktische proef op een terrein buiten het verkeer'. Dan zal ik de manoeuvres op privaat terrein hoogstwaarschijnlijk ook moeten afleggen.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: (voolopig) Rijbewijs A

Bericht door Inazuma »

Er verandert voor jou normaal niets omdat je opleiding reeds voor 1 mei 13 begonnen is, en in dat geval de opleiding volgens het oude systeem verloopt .
Plaats reactie