Theorie website VDAB

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Petertjeee

Theorie website VDAB

Bericht door Petertjeee »

Hallo
Ik ben op de info geweest vrachtwagen schauffeur
Van VDAB en we moesten oefenen op een website
Theorie maar ben het vergeten .
Kan iemand die website zeggen aub
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie website VDAB

Bericht door GRO »

Je kunt oefenen op http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Theorie website VDAB

Bericht door Stefan Peeters »

Als je al zo gemotiveerd bent dat je die site al niet meer terugvindt voorspel ik weinig goeds voor de rest van uw opleiding bij de VDAB...

Heb je dat dan nergens opgeschreven? :shock:
Bovendien ben je niks met alleen de link naar de site, je hebt daar een paswoord voor nodig. Dat ben je wellicht ook vergeten dan?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Petertjeee

Re: Theorie website VDAB

Bericht door Petertjeee »

ja zeg, dat doen of van de dop vliegen. kies maar
ben eenmaal een creatieveling dus heb schetsen gedaan tijdens uitleg...
zou wel tof zijn zo wat rondrijden met truck, zie dat wel zitten. alle dagen op reis voor inspiratie, men eigen baas, geen gezaag en gezever
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Theorie website VDAB

Bericht door Wouter »

Als dat je verwachtingen van dat beroep zijn, dan zou ik toch maar snel iets anders uitzoeken.

Misschien terug naar het middelbaar, een beetje burgerschapseducatie krijgen en volwassenheid kweken...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Theorie website VDAB

Bericht door bert.covens »

Wouter schreef:Als dat je verwachtingen van dat beroep zijn, dan zou ik toch maar snel iets anders uitzoeken.
Ik kan me -als vrachtwagenchauffeur in hoofdberoep zijnde- alleen maar aansluiten bij het antwoord van Wouter.

De tijd dat je als vrachtwagenchauffeur 's morgens vertrok, en pas 's avonds als het de chauffeur eens zinde weer bereikbaar was na een telefoontje uit 1 of ander wegcafé, is lang vervlogen tijd. De meeste vrachtwagens zijn uitgerust met GSM, dus in principe ben je altijd bereikbaar. Via track and trace, weet je baas op elk moment waar je je bevindt. Meer: hij kan perfect zien langs waar je allemaal gereden bent.

Via een boordcomputer, kan hij:

* met jou communiceren.
* je verbruik van brandstof etc. opvolgen.
* elke activiteit van jou minuut na minuut opvolgen, en nagaan of hij jou daarvoor wel moet betalen, dan wel aftrekken als "niet toegestane arbeidstijd".
(bvb: oplegger aankoppelen/afkoppelen mag maximaal x aantal minuten duren. Elke minuut dat je er langer over doet, zonder er verantwoording over af te leggen, kan afgetrokken worden)

En geen gezever of geen gezaag? Forget it. Als je onverwachts in een gigantische file terechtkomt, en daardoor niet tijdig bij de klant aankomt. Gezever bij de klant, ambras van den baas enz.
Petertjeee schreef:ja zeg, dat doen of van de dop vliegen. kies maar
ben eenmaal een creatieveling dus heb schetsen gedaan tijdens uitleg...
En blij zijn dat je nog bepaalde kansen in 't leven krijgt, en derhalve ietsjes meer motivatie aan de dag leggen, was geen optie? Ga je op je examen mss ook dergelijk antwoord geven, als je bepaalde hoofdstukken niet gestudeerd hebt? "Sorry meneer de examinator, dat hoofdstuk ken ik niet. Ik ben een creatieveling, en heb wat schetsen zitten maken tijdens het betoog van de docent".
Petertjeee schreef: zou wel tof zijn zo wat rondrijden met truck, zie dat wel zitten. alle dagen op reis voor inspiratie, men eigen baas, geen gezaag en gezever
Opleidingen bij de VDAB worden vnl. met ons aller belastinggeld gesponsord. Bedoeling is om vacatures van knelpuntberoepen in te vullen enerzijds en om werklozen een kans te geven op een job anderzijds. Het aantal plaatsen is beperkt. Dus dergelijke motivatie, -dat het je wel een leuk tijdverdrijf lijkt- is dan eigenlijk nogal ongepast. Na jou, is er mss een werkloze die 1000x meer gemotiveerd is om zijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, die kans ontzegd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Theorie website VDAB

Bericht door Stefan Peeters »

Petertjeee schreef:ja zeg, dat doen of van de dop vliegen. kies maar
ben eenmaal een creatieveling dus heb schetsen gedaan tijdens uitleg...
zou wel tof zijn zo wat rondrijden met truck, zie dat wel zitten. alle dagen op reis voor inspiratie, men eigen baas, geen gezaag en gezever
In mijn periode als VDAB instructeur haalde ik gasten met jouw instelling er binnen de 5 minuten al uit - 'k heb het blijkbaar nog niet afgeleerd - ik las jouw bericht en wist direct waar het heen ging...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Petertjeee

Re: Theorie website VDAB

Bericht door Petertjeee »

wat een vooroordelen, typisch...
ik had het moeten weten, dan vraag je om een beetje hulp en begrip en dan krijg je zulke toestanden.

Chill mensen, live is more than work... geniet van het leven en laat de flow gaan, zo komen we er wel.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Theorie website VDAB

Bericht door bert.covens »

Dit zijn geen typische vooroordelen. We baseren ons uitsluitend op wat je zélf schrijft ...
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gesloten