aanvraag voorlopig rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
tesken111
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013, 01:00

aanvraag voorlopig rijbewijs

Bericht door tesken111 »

hoi!
ik ben in november vorig jaar mijn voorlopig rijbewijs gaan afhalen in het gemeentehuis met mijn aanvraag voor een voorlopig rijbewijs
nu heb ik toch nog 20u les gevolgd en zou ik mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider willen afhalen
maar nu stel ik mij de vraag of ik toen dat aanvraagformulier terug gekregen heb?
zoja dan kan ik nog eens goed zoeken :)
zo niet wat moet ik dan doen?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: aanvraag voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

tesken111 schreef:hoi!
ik ben in november vorig jaar mijn voorlopig rijbewijs gaan afhalen in het gemeentehuis met mijn aanvraag voor een voorlopig rijbewijs
nu heb ik toch nog 20u les gevolgd en zou ik mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider willen afhalen
maar nu stel ik mij de vraag of ik toen dat aanvraagformulier terug gekregen heb?
zoja dan kan ik nog eens goed zoeken :)
zo niet wat moet ik dan doen?
Dat heb je normaal niet teruggekregen, daarvoor heb je immers een voorl. rijbewijs B ontvangen.

Je kan met het bekwaamheidsattest van de rijschool dat je de 20 uren gevolgd hebt en bekwaam bent alleen te rijden, op het gemeentehuis een nieuw voorl. rijbewijs B zonder begeleider gaan halen.
Normaal heb je 2 nieuwe pasfoto's nodig, maar ze hergebruiken die soms ook wel eens ...
Ook is er opnieuw te betalen.
Bij aflevering van het nieuwe, wordt je huidige voorlopige rijbewijs B ingehouden.


De stageperiode heb je er al op zitten met je huidige voorl. rijbewijs B, de termijn daarvan begint NIET opnieuw te lopen.
Plaats reactie