Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Michael9719
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2013, 20:07

Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door Michael9719 »

Help!

Ik ben eind mei mijn rijbewijs ( theoretisch) Am ( brommer) gaan halen, aan de rijschool. Daarna wou ik naar het gemeentehuis en daar zeiden ze dat ik een aannvraag tot rijbewijs nodig hidden (wat ik niet had). Maar dan kwamen de examens en was mijn rijbewijs wat op een laag pitje gezet, nu wou ik nogmaals naar het gemeentehuis gaan om te vragen hoe dat zat, maar nu ben ik mijn rijbewijs kwijt!!!! Wat moet ik nu doen?

Nog even mijn problemen opsommen:
-Ik ben mijn 'tussentijds' rijbewijs kwijt ( was er wel door op de rijschool, maar ben daarna mijn formulier kwijtgeraakt dus nog geen rijbewijs!)
- En ik heb geen aanvraag tot rijbewijs

Alvast Bedankt
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door bert.covens »

Een theoretisch rijbewijs, is iets wat niet bestaat. Een voorlopig rijbewijs voor de categorie AM bestaat evenmin.

Als ik je goed begrijp, dan ben jij geslaagd in je theoretisch examen? En ben je nu het attest dat je voor je theorie geslaagd bent, kwijtgespeeld? Dan dien je terug naar het examencentrum te gaan. Vermoedelijk kan je daar tegen een kleine vergoeding nog een duplicaat van dat attest krijgen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Michael9719
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2013, 20:07

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door Michael9719 »

Ik heb mijn theorie op de rijschool gehaald, maar moet de 4 uur praktijk nog doen. Ik heb alleenn een attest waarop staat dat ik erdoor was voor de theorie en voor de leestest.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door bert.covens »

Michael9719 schreef:Ik heb mijn theorie op de rijschool gehaald, maar moet de 4 uur praktijk nog doen. Ik heb alleenn een attest waarop staat dat ik erdoor was voor de theorie en voor de leestest.
En is het dat attest dat je bent kwijtgespeeld?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door Gast »

ja inderdaad dat attest ben ik kwijt
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door bert.covens »

Terug naar het examencentrum gaan. Daar kan je normaal gesproken een duplicaat van dat attest krijgen tegen een kleine vergoeding.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Helloww

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door Helloww »

bert.covens schreef:Terug naar het examencentrum gaan. Daar kan je normaal gesproken een duplicaat van dat attest krijgen tegen een kleine vergoeding.
Hoe lang is de theoretisch rijbewijs geldig?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Help! Ik ben mijn rijbewijs kwijt

Bericht door Inazuma »

Helloww schreef:Hoe lang is de theoretisch rijbewijs geldig?
Er bestaat geen theoretisch rijbewijs ...

Je kan het theorie-examen afleggen, als je slaagt krijg je een attest dat 3 jaar geldig is.

Je kan met dat attest (en eventueel een pratijkopleiding bij een rijschool) een voorlopig rijbewijs krijgen, dat 1 jaar geldig is.
(Voorlopig rijbewijs B : 18 maanden met rijschoolopleiding , zonder begeleider ; 36 maanden mét begeleider)


Praktijkexamen moet afgelegd worden terwijl het theoretische examen nog geldig is, dus binnen de 3 jaar na er voor geslaagd te zijn.
Plaats reactie