Motowetgeving mei 2013 omzeilen ??

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
ANTONNN
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2013, 20:50

Motowetgeving mei 2013 omzeilen ??

Bericht door ANTONNN »

Beste forumleden,

Ik zou graag de nieuwe motowetgeving (van 1 mei 2013) omzeilen :) Heeft iemand oplossingen ?
Ik ben namelijk momenteel 17 jaar en 10 maand en 1 week, binnen 7 weken 18 dus (18 juli)
En ik wil niet de belachelijke 125cc regeling volgen.
Zijn er geen oplossingen ? En/of in het buitenland ? Zwitserland bijvoorbeeld ? Daar mag je van je 18 rijden met een max 35 kW

Groetjes,
Anton
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Motowetgeving mei 2013 omzeilen ??

Bericht door Benny Stinkens »

Beste ANTONNN,

Dit forum is bedoeld om de mensen te helpen om aan hun rijbewijs te geraken.

Als we daarbij nog kunnen bereiken dat ze zelfs nadat ze hun rijbewijs behaald hebben, zich nog veilig gedragen (liefst binnen het kader van de wet) zijn we nog meer tevreden. :idea:

Het is zeker niet de bedoeling om hun te helpen de wet te omzeilen. :idea:

Je noemt de "125cc regeling" belachelijk :?:
Ik hoop voor jou dat je wel beseft dat het motorrijden gevaarlijk kan zijn en dat deze regels zijn ontstaan om te voorkomen dat er nog meer mensen zich letterlijk in het ongeluk rijden.

Ik denk trouwens ook dat in Zwitserland dezelfde regels gelden dan hier, want het is een Europese maatregel zover ik weet.
(zeker ben ik er wel niet van, misschien weet jij meer dan ik in dit geval)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Motowetgeving mei 2013 omzeilen ??

Bericht door Inazuma »

Je kan in het buitenland enkel een rijbewijs krijgen, als je daar ook officieel verblijft - bvb als student.

Polen is dus niet echt een oplossing, men gaat dat hier niet omzetten in een Belgisch rijbewijs.
De EU is daar niet helemaal gelukkig mee, maar zonder arrest ten gronde, ga je België niet zo ver krijgen om je volgens de Belgische wetgeving onterecht verkregen rijbewijs om te zetten.
Plaats reactie