Vanaf welke leeftijd kun je je CE halen zonder vakbekwaam. ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
mathiasBE
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2012, 20:48

Vanaf welke leeftijd kun je je CE halen zonder vakbekwaam. ?

Bericht door mathiasBE »

Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het internet vanaf welke leeftijd en waar en wanneer ik kan beginnen aan mijn rijbewijs CE maar hoe meer ik lees en opzoek hoe minder ik er nog wijs uit geraak. Ik ben momenteel in het bezit van mijn rijbewijs G en het doel van mijn rijbewijs CE is als ik 18 word dat ik meteen (als ik slaag voor mijn rijbewijs) met een tractor en aanhangwagen kan rijden die max 45 km/u rijd en dient als transport middel.

Nu is mijn vraag wat de voorwaarden zijn om het op mijn 18de te kunnen doen.
(ik had gelezen als het voertuig niet sneller dan 45km/u rijd dat je geen vakbekwaamheid moet afleggen maar dan weer wel als je het al op je 18de wil doen ipv op je 21 en zoja als je je vakbekwaamheid toch moet doen, kun je dat dan doen in avond school ? ik had al gekeken om het in de secundaire school te doen de laatste 2jaar maar dan zijn de gewone lessen maar op beroeps niveau ipv TSO).

Ik hoop dat er iemand mij duidelijk kan uitleggen wat ik het beste kan doen, alvast heel erg bedankt.


Mvg Mathias
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vanaf welke leeftijd kun je je CE halen zonder vakbekwaa

Bericht door Stefan Peeters »

Voor een rijbewijs C(E) zonder vakbekwaamheid is de minimum leeftijd nog altijd 21 jaar.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie