A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Chianty
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013, 22:19

A3

Bericht door Chianty »

Hey,

Ik heb eens een vraagje.
Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn voorlopig rijbewijs B (met begeleider)
Maar nu heb ik besloten om een brommobiel aan te schaffen omdat dit veel goedkoper is.
Ik weet dat ik dan een rijbewijs A3 nodig heb, maar hoe zit dat dan met de theorie?
Moet ik nu terug een examen afleggen voor een voorlopig rijbewijs A3 of mag ik met de brommobiel rijden met mijn voorlopig rijbewijs B?

Alvast bedankt!!

grtjes
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: A3

Bericht door Wouter »

Met een VOORLOPIG rijbewijs B mag je daar niet mee rijden.
Een DEFINITIEF rijbewijs B is wél eveneens geldig voor de categorie A3! Het is dus misschien een optie, om gewoon toch je rijbewijs B te halen (kans is groot dat het ooit toch nog van pas komt), en dan kan je nog zo'n brommobiel kopen.

Als je toch enkel het rijbewijs A3 wil, dan moet je inderdaad eerst een theorie-examen afleggen. En dan kan je kiezen: ofwel vraag je een voorlopig rijbewijs A3 aan, waar je dan minstens een maand en maximum een jaar mee kan oefenen om praktijkexamen te gaan doen; ofwel volg je minstens 2u les bij een erkende rijschool, en leg je met de rijschool het examen af.
Na slagen voor het praktijkexamen kan je dan uiteindelijk je definitieve rijbewijs A3 afhalen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie