Enkele vragen (rijbewijs A)

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Touro
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2012, 00:04

Enkele vragen (rijbewijs A)

Bericht door Touro »

Beste,

Ik ben nu 18 en heb reeds mijn rijbewijs B. Ik ben dan ook van plan om een motorrijbewijs te halen, in de zomer van 2013 (aangezien ik nu geen tijd heb voor de praktijklessen). Na wat opzoeken weet ik hoe ik het rijbewijs haal, maar op een aantal vragen had ik graag bevestiging gehad.

1. Ik heb wel tijd om mijn theorie-examen te doen (in 2012). Indien ik slaag wil dit dus zeggen dat ik nog onder de huidige wetgeving val en dus in 2013 (na 19 januari) mijn praktisch examen kan doen met 8u ervaring bij de rijschool zoals het nu is, toch?

1.2. Indien dat waar is; begrijp ik ook dat het theorie-examen 3 jaar geldig is, toch? Dat wil dus zeggen dat ik zelfs in 2015 mijn praktijk kan afleggen en toch nog in de huidige wetgeving val.

2. Ik heb meer dan eens gelezen dan men in de rijschool vaak 600cc naked bikes gebruikt voor de lessen. Aangezien ik dan 19 ben en dus op geen enkele manier het recht heb om op iets meer dan 25kw te zitten vroeg ik mij af welke motoren ze dan tijdens de lessen gebruiken. 250cc Naked bikes? Mocht u een specifiek type kunnen geven, dat zou fantastisch zijn!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Touro.