Vragen rijbewijs B bij examen rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Tommi

Vragen rijbewijs B bij examen rijbewijs A

Bericht door Tommi »

Hallo,

Ik ben aan het studeren voor mijn theorie-examen rijbewijs A (via het theorie-gedeelte op de site hier). Nu vroeg ik mij af: is het voldoende als ik de theorie uit het gedeelte Rijbewijs A instudeer, of moet ik ook nog het hele stuk voor Rijbewijs B erbij doen? Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs B, dus het meeste ken ik wel uit ervaring, maar ik vroeg me af of ik dingen als berekenen van de remafstand etc... (wat niet meer vers in het geheugen zit) ook terug moet studeren?

Kortom: ken ik genoeg als ik enkel de theorie van rijbewijs A studeer, of is het theorie-examen voor rijbewijs A een combinatie van de leerstof van rijbewijs B + het gedeelte voor rijbewijs A als extra aanvulling?

Alvast bedankt!
T.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vragen rijbewijs B bij examen rijbewijs A

Bericht door Inazuma »

Tommi schreef: Kortom: ken ik genoeg als ik enkel de theorie van rijbewijs A studeer, of is het theorie-examen voor rijbewijs A een combinatie van de leerstof van rijbewijs B + het gedeelte voor rijbewijs A als extra aanvulling?
Doe de theorie voor B er ook maar bij.
Er is de afgelopen 10 jaren wel wat veranderd aan o.m. de voorrangsregels, en her en der nog wat wijzigingen.

De verkeersregels zijn grotendeels dezelfde voor A als voor B - met een aantal specifieke bepalingen voor A erbij.
Je moet dus B ook nog kennen, en die stof eens herhalen kan nooit kwaad.
Gast

Re: Vragen rijbewijs B bij examen rijbewijs A

Bericht door Gast »

Ah zo... ik dacht dat het gedeelte op de site voor Rijbewijs A alle regels bevatte + een aantal specifieke regels voor de moto. En dat het gedeelte voor Rijbewijs B alle verkeersregels bevatte + een aantal specifieke regels voor de auto. Maar dat is dus niet het geval?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vragen rijbewijs B bij examen rijbewijs A

Bericht door GRO »

Je leert de theoriepagina's van rijbewijs A.
Je maakt daarna de proefexamens rijbewijs A en rijbewijs B (werken met dezelfde code)
Plaats reactie