Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Johny99

Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Bericht door Johny99 »

Ik zou graag zelfstandig trucker worden , iemand die ik ken kan mij genoeg ritten bieden om de eerste 6 maanden werk te hebben . Ik heb een vraagje hierover : is mijn rybewys genoeg ? Ik ben 24 jaar en heb niet echt een diploma, maar kan een vrachtwagen via http://www.mytruck.Be" target="_blank kopen . Zy beweren dat dat voldoende is om te kunnen starten, klopt het wat ze zeggen?
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Bericht door GRO »

Je info is nogal karig.
Lees even dit:

http://www.gratisrijbewijsonline.be/rijbewijsCdeel0.htm
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Bericht door bert.covens »

Je hebt ook nog vakbekwaamheid nodig. En daarnaast, om als zelfstandige te werken, heb je een V-nr nodig.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Bericht door Stefan Peeters »

Om even een hard antwoord te geven: wanneer je niet eens weet of een rijbewijs al dan niet genoeg is, dan moet je zeker zelf geen vrachtwagen gaan kopen :roll: .

Begin eventueel met werk te zoeken als chauffeur, als je dat een paar jaar gedaan hebt kan je eens verder beginnen nadenken.

En besef vooraf dat het water bij veel vervoerders al boven de lippen staat...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bonnie

Re: Heb ik meer dan een rijbewijs nodig?

Bericht door bonnie »

vakbekwaamheid is nodig om transportvergunning te krijgen
zijn zware examens !!

eventueel ook examens te doen in nederland (opgedeeld in 7 stuks) ofwel gewoon in belgie (1 geheel over de alle leerstof tezamen)

laat u niets wijsmaken over 'zelfstandig rijden' onder hun transportvergunning, want dat is oplichterij van de 1ste keus.
Plaats reactie