Rijbewijs A (scooter 125 CC)

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Leanvdin
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2012, 18:20

Rijbewijs A (scooter 125 CC)

Bericht door Leanvdin »

Beste,

Ik ben reeds 1 jaar in het bezit van een rijbewijs B. Mijn vader heeft een scooter (125CC !) en daar zou ik ook graag mee rijden.
Daarom wil ik de theorie doen voor rijbewijs A. Dit zou mij een voorlopig rijbewijs opleveren dat 1 jaar geldig is.
Als dit voorlopig rijbewijs vervalt, dan wil dit zeggen dat ik op dat moment mijn rijbewijs B al 2 jaar heb!
Mag ik dan verder met deze scooter rijden zonder mijn praktisch examen af te leggen? Want zodra mijn voorlopig rijbewijs A vervalt, ben ik 2 jaar in het bezit van rijbewijs B, wat wil zeggen dat ik zonder bijkomend rijbewijs met deze scooter mag rijden.

Vriendelijke groeten!
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Rijbewijs A (scooter 125 CC)

Bericht door Wouter »

Op 19 januari 2013 verandert die regelgeving. Wie op 19 januari 2013 nog niet 2 jaar zijn rijbewijs B heeft (maw iedereen die zijn rijbewijs B pas na 19 januari 2011 behaald heeft) zal een praktische opleiding van 4u moeten volgen om binnen België met een 125cc te mogen rijden!

HIER kan je de tekst over de nieuwe regelgeving lezen. (Onderste helft van p. 4 gaat over het rijden met een 125cc met rijbewijs B)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie