niet geslaagd praktijkexamen voor motor

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Gast

niet geslaagd praktijkexamen voor motor

Bericht door Gast »

Ik had een vraag i.v.m het praktijkexamen voor motot rijbewijs A
Ik heb reeds 8 uur les gevolgt op een rijschool en ben niet geslaagd op praktijk examen .
Nu wil ik terug gaan voor de 2de keer met mijn eigen motor
Kan ik nu nog maar 1 x gaan en moet ik dan weer les volgen of mag je na 8 uur les meerdere keren herkansen????
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: niet geslaagd praktijkexamen voor motor

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Kan ik nu nog maar 1 x gaan en moet ik dan weer les volgen of mag je na 8 uur les meerdere keren herkansen????
Je kan nog maar 1x gaan, daarna moet je 2 uren extra rijlessen volgen.

Vanaf het 3de examen A moet je verplicht met de rijschool gaan ...

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... -t3hs2afd4" target="_blank
Artikel 15
Het praktische onderricht heeft een minimumduur van :

1° twee uren :

e) voor de houder van een voorlopig rijbewijs geldig voor de categorie A3 of A of van een voorlopig rijbewijs afgegeven met het oog op de opheffing van de vermelding "automatisch" die tweemaal niet geslaagd is voor het praktische examen;


en
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... -t3hs4afd5" target="_blank

Artikel 38
§14. De kandidaat die zich aanbiedt met een rijschool legt het praktisch examen af met de bijstand van een instructeur en met een scholingsvoertuig van de rijschool waar hij het praktisch onderricht volgde en dat beantwoordt aan de voorwaarden bepaald in het koninklijk besluit van 11 mei 2004 betreffende de voorwaarden voor de erkenning van scholen voor het besturen van motorvoertuigen.

De houder van een voorlopige rijbewijs model 3 legt het praktisch examen af :

1° hetzij met een voertuig dat beantwoordt aan de voorwaarden bepaald in artikel 6, 2°. De begeleider moet aanwezig zijn;

2° hetzij onder de voorwaarden bedoeld in eerste lid.

Evenwel, de houder van een voorlopige rijbewijs model 3 die tweemaal niet geslaagd is voor het praktisch examen kan het praktisch examen alleen afleggen onder de voorwaarden bedoeld in het eerste lid.


En dat eerste lid (ook in vet) verwijst dus naar het examen met de rijschool ...
Plaats reactie