Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
TomS

Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Bericht door TomS »

hallo allemaal, een vraagje, ik ben bezig met men opleiding mobiele kraanbestuurder en ben verplicht om men rijbewijs C te behalen, nu men vraag, is vakbekwaamheid in mijn geval van toepassing? graag reactie, thx
Gast

Re: Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Bericht door Gast »

hoe snel gaat die kraan?

is het vervoer van die kraan bijkomstig aan uw activiteiten?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Bericht door Stefan Peeters »

Een mobiele kraan, bedoel je daarmee een voertuig dat enkel als kraan gebruikt kan worden?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
ewoud
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2010, 10:59

Re: Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Bericht door ewoud »

Ik zou niet exact de reden kunnen zeggen waarom niet...maar ik ga ook een opleiding tot kraanmachinist volgen...via een instantie voor een werkgever. Mijn toekomstige werkgever vertelde mij dat die vakbekwaamheid voor kraanmachinisten niet telt....by the way waar ben jij je opleiding aan het doen??? heb misschien wel een vraagje voor u....

grtz
gerdy

Re: Vakbekwaamheid voor mobiele kraanbestuurder

Bericht door gerdy »

TomS schreef:hallo allemaal, een vraagje, ik ben bezig met men opleiding mobiele kraanbestuurder en ben verplicht om men rijbewijs C te behalen, nu men vraag, is vakbekwaamheid in mijn geval van toepassing? graag reactie, thx
je bent niet verplicht om vakbekwaamheid te hebben met een bandenkraan.
een bandenkraan lword zelf door de wet onder de noemer trage voertuigen of zo beschreven.
en uiteraard als ik een goeie dag heb rijdt ze eens 30 :) .
en rijbewijs C is en sommige gevallen niet nodig,zoals bij mij.
dit komt door de leeftijd ,als je voor 1982 geboren bent heb je geen rijbewijs nodig.
ik heb het toch gehaald ,kwam beter uit dan verzet je zelf eens de vrachtwagen.
mvg
Plaats reactie