lichetn en claxon vraag 7 + faalangst

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
OTMA19
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2005, 00:00

lichetn en claxon vraag 7 + faalangst

Bericht door OTMA19 »

Hallo,

vraag 7: Wanneer mogen de voormistlichten branden?
A. Altijd als ik dat wens.
B. Enkel wanneer de dim- of grootlichten mogen branden.
C. Bij hevige regen, sneeuw of mist.

C is juist, maar ze mogen enkel samen met de dimlichten of grote lichten worden gebruikt.

Ik vind het een beetje verwarrend. Ben van plan mijn theorie maandag of dinsdag af te leggen en ben nu nog meer in paniek dat het niet zal lukken.
Ik haal de brom -en motorfietsen dooreen en het berekenen van al die afstanden vind ik een regelrechte ramp. Als ik al die mensen om mij heen horen, hebben die het gehaald door praktisch niks te doen. Zijn ze nu aan t opscheppen of ben ik gewoon dom?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Mistlichten:

Mist of Sneewval:

Voormistlichten mogen (maar moeten niet) gebruikt worden, al dan niet samen met de dim- of grootlichten.Achtermistlicht(en) moeten gebruikt worden op voorwaarde dat de mà­st of sneeuwval de zichtbaarheid tot minder dan 100 meter beperkt.
Felle regen:

Voormistlichten mogen (maar moeten niet) gebruikt worden, al dan niet samen met de dim- of grootlichten.Achtermistlicht(en) moeten gebruikt worden.
Alle andere gevallen:

ieder mistlicht is verboden !Probeer zo ook voor de brom- en motorfietsen eens een overzichtelijk schemaatje of tabelletje te maken met lijstpunten, insprongen, tussenruimten en kleuren. Dat zie je gemakkelijker vóór je op het examen dan droge lintwormteksten. Wat ook helpt is het schema voorlezen, waarbij je de gekleurde en vetgedrukte woorden sterk benadrukt. Je hoort het je dan nog zeggen op het examen. En probeer je elke situatie ook voor te stellen met de bijhorende mistlichten. Zo combineer je je visueel geheugen (zien) met je auditief geheugen (horen).

Bij een vraag over reactie-, rem- en stopafstanden zal er één juist antwoord staan, en zullen er twee mogelijke antwoorden staan die er duidelijk naast zijn.

Geloof niet de opscheppers die beweren er zonder moeite in geslaagd te zijn. Mits voldoende geregelde en aandachtige studie kan iedereen die normaal begaafd is (en aan jouw posting te zien ben jij dat) evenwel slagen voor het examen.
OTMA19
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2005, 00:00

Bericht door OTMA19 »

bedankt
heb nog steeds zenuwen, maar heb nu meer moed. Mrogen ga ik mijn examen afleggen
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Veel succes.
Plaats reactie