Reeks C vraag 6

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Sinem

Reeks C vraag 6

Bericht door Sinem »

Beste,

ik had een vraag over reeks C vraag 6 u heeft op mail nr 125 "Opgepast voor strikvragen: - Een motorfiets met een zijspan blijft voor het reglement een tweewielig voertuig, en mag je dus wel inhalen" geantwoord, dus het juiste antwoord zou "A+B+C" moeten zijn op vraag 6 van reeks C, maar als ik op dit klik dan staat er dat ik "fout" heb geantwoord. Wanneer ik op "A+B" klik staat er dat ik juist heb geantwoord. Het juiste antwoord is toch degelijk "A+B+C" of niet?
Mvg,

Sinem.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

REEKS C VRAAG 6

Beste,

Zoals je terecht in ontvangen mails hebt kunnen lezen is volgens de ontleding van de wetteksten het 'derde' wiel NIET te beschouwen als een echt derde wiel, maar als een steunwieltje.

Een motorfiets met een zijspan is dus een motorfiets met twee wielen.

MAAR: omdat wij van GOCA nog steeds geen bevestiging hebben gekregen dat zij tijdens de examens een motorfiets met zijspan ook als een tweewielige motorfiets beschouwen, hebben wij de oefenvragen nog niet aangepast.
sinem

vraag 6 reeks c

Bericht door sinem »

Stel dat ik die vraag dan op mijn theorie examen zou krijgen, wat moet ik dan antwoorden: "Je mag een motorfiets met zijspan wel inhalen" of "je mag dit niet"?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Bij de vele examenvragen die tot nu toe werden doorgemaild heb ik deze nooit gezien.

Ik vermoed dus dat GOCA deze vraag niet stelt tijden het examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Eugeen, ik denk dat ik de verwondering van sinem wel kan begrijpen.

Enkel als je bij reeks C vraag 6 antwoord met

B. - A (fietsen) + B (moto's zonder zijspan)

wordt het antwoord als juist beschouwd.

In feite is echter

C. - A (fietsen) + B (moto's zonder zijspan) + C (moto met zijspan)

het juiste antwoord.
Plaats reactie