Fout antwoord op de site

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Ali Haimond Khadidja

Fout antwoord op de site

Bericht door Ali Haimond Khadidja »

geachte,

ik een van de eerste twee reeksen is er vraag over de gordel waarvan het antwoord beweert dat een koerier en een taxichaffeur niet verplicht zijn om hun gordel te dragen.

Dit antwoord heb ik dan ook gegeven op mijn examen waardoor ik gebuisd ben.

Zou het mogelijk zijn om dit antwoord aan te passen want het is niet de bedoeling dat we de verkeerde antwoorden leren.

bedankt,

Ali Haimoud Khadidja
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Ali,

Op onze site en in dit forum is al herhaaldelijk gezegd dat je de vragen goed moet lezen.

Dit staat op onze site in het hoofdstuk DE WEGGEBRUIKERS:
Quote: 3. Moeten geen veiligheidsgordel dragen.

- Een bestuurder die achteruitrijdt
- Een taxichauffeur die een klant vervoert (dus wel als hij een klant gaat ophalen).
- Een bestuurder die kleiner is dan 1m50 (de passagiers wel)
- De bezorger(s) wanneer hij achtereenvolgens bij korte afstand van elkander gelegen plaatsen, goederen moet afleveren of ophalen. De bestuurder moet wel voortdurend stoppen, maar het is de bezorger die vrijgesteld is, dus niet noodzakelijk de bestuurder. Het kan immers ook zijn begeleider zijn die de goederen gaat afleveren of ophalen, terwijl de bestuurder zelf in de wagen blijft zitten.
- Bestuurders en passagiers van prioriteitsvoertuigen, als hun opdracht dat noodzakelijk maakt.

Opm. Een zwangere vrouw moet een veiligheidsgordel dragen. Als dit om één of andere medische reden onverantwoord is, moet zij een doktersattest hebben.
Er staat dus klaar en duidelijke wanneer een taxichauffeur of een courier geen veiligheidsriem moet dragen.

Ali schreef
Quote: Zou het mogelijk zijn om dit antwoord aan te passen want het is niet de bedoeling dat we de verkeerde antwoorden leren
Het enige wat ik nogmaals kan doen is met nadruk zeggen:
- Leer (of minstens lees) zeer aandachtig de theorie.
- Lees de vragen tijdens het examen zeer aandachtig.

Wat ik niet begrijp:
Stel dat je deze twee vragen niet goed gelezen hebt en foutief hebt beantwoord, dan heb je twee kleine overtredingen. Dan heb je toch nog 38/40????
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ali, herinner je je soms nog welke de twee andere mogelijke antwoorden op die vraag waren?

Was de vraag wel degelijk wie de gordel niet moet dragen?

Beste dank.
Plaats reactie