Boeken of deze site??

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Boeken of deze site??

Bericht door Linda »

Ik weet het even niet meer
Ik ben volop aan het leren voor mijn theorie voor het rijbewijs B

Als ik de vragen op jullie site bekijk en oplos dan gaat het redelijk goed niet dat ik al alles juist heb maar toch wel 9/10

Maar als ik er dan het oefenboek Autorijden van A tot Z bij neem maak ik toch wel veel meer fouten

Ik moet we eerlijk zijn de site ligt me veel beter dan de boeken,in het boek moet ik de vragen soms 3 keer herlezen voor ik de uitleg behoorlijk heb begrepen


Is het wel aan te raden om deze twee methodes door mekaar te gebruiken of kies ik het best voor één van de twee
En is deze site voldoende om erdoor te geraken,ik hoop in de week van 20 juli met exame af te leggen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Normaal gezien is deze site ruim voldoende, want je vindt hier alles terug.

Wat ik je ook kan aanraden, is eens na te gaan wat je fouten zijn in het boek.
En die fouten proberen op te lossen via de site zo werk je toch met beide terwijl je probeert je fouten te verbeteren leer je van zelf.

Een voorbeeld kan zijn dat als je merkt dat je in je boek veel fouten maakt over bv: het parkeren je weet dat je dat hoofdstuk best nog eens doorneemt via de site en ze dan opnieuw oplossen.

Nog belangrijker is, is dat je via deze weg vragen kunt stellen.
We zullen ze allemaal beantwoorden en je er ook de uitleg erbij geven waarom het zo in elkaar zit.
Alvast veel succes
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

De vragen waar ik echt nog mee gok zijn deze

"Hoeveel bedraagt de normale reactie-afstand aan een snelheid van......??"

"Ik rijd 100km/uur op een kletsnatte autosnelweg,hoeveel bedraagt ongeveer mijn stopafstand"

De stopafstand is??
De reactiesnelheid is??

Indien ik bij deze telkens moet gokken tje dan heb ik echt niet veel moed om er aan te beginnen want 9/10 zijn ze dan verkeerd

Ik weet niet of er zulke vragen zullen bij zitten maar ik ga me daar niet op fokussen en ik ga er zeker van uit dat die er zullen tussen zitten
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Je zult zeker van deze vragen tegenkomen.
Klik hiernaast eens op de topic snelheid daar staat alles over reactietijd,remweg en stopafstand haarfijn uitgelegd.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

stopafstand = reactieafstand + remafstand

reactieafstand = afgelegde afstand tijdens het reageren, je hebt een bepaalde tijd nodig (+/- 1 sec) om te reageren op een situatie
remafstand = afgelegde afstand tijdens het remmen
Plaats reactie