Hoi,
ik ben de theorie aan het leren op de website en dit snap ik hier niet:
Bij het verkeersbord C43 en C21 kan je toch eigenlijk geen verschil zien welk bord gaat over de M.T.M. en welke over de M.B.T.?
Of bord C23 bvb., het ziet er net hetzelfde uit: een blauw bordje eronder met hoeveel ton hier niet meer door mag.
Hoe kan je dan weten over welke massa het gaat?
En stel bij bord C21 dat je aangereden komt met een vrachtwagen met een M.T.M. van 7,5 ton, maar op dat moment is de M.B.T. maar 4 ton, mag je er dan voorbij?
Terwijl dan bvb. bij het bord C43, als je daar met een vrachtwagen komt met een M.T.M. van 5 ton en de M.B.T. is 3 ton, mag je er dan voorbij?
Ik snap het niet goed en vind dat de borden er ongeveer hetzelfde uitzien.
Dank voor verheldering!
Annemielie
M.T.M. en M.B.T.
Kijk ook even hier.
-
- Administrator
- Berichten: 4318
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Een handige tip: bij alle borden die verband hebben met snelheid , inhalen en parkeren geldt de maximaal toegelaten massa (=MTM).
(ezelsbruggetje: SIP=MTM)
Bij alle andere borden* moet je rekening houden met de massa in beladen toestand (MBT).
*: enige uitzondering: het verbod voor cruise control (C48)
(ezelsbruggetje: SIP=MTM)
Bij alle andere borden* moet je rekening houden met de massa in beladen toestand (MBT).
*: enige uitzondering: het verbod voor cruise control (C48)
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
Zoals ik ook al schreef in de VGV: Verkeersborden met onderbord massa: MTM of MBT?