ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gastje van 37 jaar...

ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Bericht door gastje van 37 jaar... »

Hallo iederéén ,ben toevallig op deze site gekomen en ik ga er gebruik van maken

Ik ben één van de mannen en er zijn eral veel die via het parket ,policerechtbank <rechter> een herstel-examen moet afleggen.

Heb geen schrik van het praktijk deel ,maar eerder de vragen.

Maar via deze website moet dit lukken.

Ik ga dit weekend leren en volgende week dinsdag gaan op hoop van zegen.

ik hou je op de hoogte
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Welkom gastje van 37 jaar...
Quote: Heb geen schrik van het praktijk deel ,maar eerder de vragen.
Je moet dus praktijk en theorie opnieuw doen
je hebt dan blijkbaar nog geluk dat men je niet verplicht om lessen te volgen.

Ik weet niet hoelang jij je rijbewijs al hebt maar ik kan je garanderen dat je zult merken dat er in die tijd veel veranderd is
Quote: Ik ben één van de mannen en er zijn eral veel die via het parket ,policerechtbank &ltrechter&gt een herstel-examen moet afleggen.
Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje nieuwsgierig naar wat je hebt uitgespookt om die veroordeling te krijgen.
(maar voel je niet verplicht om dit hier te schrijven)

Ik hoop in elk geval dat je veel bijleert zodat je dit in de toekomst kunt vermijden en wens je dus veel succes.

Quote: ik hou je op de hoogte
Zeker doen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Bericht door Rafael »

gastje van 37 jaar... schreef: Ik ga dit weekend leren en volgende week dinsdag gaan op hoop van zegen.
Niks &quothoop van zegen&quot, gewoon kunnen . Als je Eugeen zijn leermethode volgt, lukt het je zeker en vast.

Véél succes!
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Met deze site zal je er zeker in slagen om alles tot een goed einde te brengen

Laat ons dan ook hopen voor vele andere weggebruikers dat je het drinken wanneer je achter het stuur kruipt ook afleert zodat er geen onnodige slachtoffers vallen

Veel suc6 verder
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Er is in die 18 jaar serieus wat aan de wegcode gesleuteld - en eigenlijk niet altijd in even positieve zin.
Achter de schermen is men op 't kabinet van Landuyt en de FOD &quotMobiliteit&quot ook bezig om de hele wegcode te herzien.

Benny Stinkens schreef:
Ik weet niet hoelang jij je rijbewijs al hebt maar ik kan je garanderen dat je zult merken dat er in die tijd veel veranderdt is
Volgens de eerste zin 18 jaar
De spelling is ook grondig gewijzigd sindsdien, maar de vervoegingen niet hoor
gastje van 37 jaar...

Bericht door gastje van 37 jaar... »

Benny Stinkens schreef: Welkom gastje van 37 jaar...
Quote: Heb geen schrik van het praktijk deel ,maar eerder de vragen.
Je moet dus praktijk en theorie opnieuw doen
je hebt dan blijkbaar nog geluk dat men je niet verplicht om lessen te volgen.

Ik weet niet hoelang jij je rijbewijs al hebt maar ik kan je garanderen dat je zult merken dat er in die tijd veel veranderd is
Quote: Ik ben één van de mannen en er zijn eral veel die via het parket ,policerechtbank &ltrechter&gt een herstel-examen moet afleggen.
Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje nieuwsgierig naar wat je hebt uitgespookt om die veroordeling te krijgen.
(maar voel je niet verplicht om dit hier te schrijven)

Ik hoop in elk geval dat je veel bijleert zodat je dit in de toekomst kunt vermijden en wens je dus veel succes.

Quote: ik hou je op de hoogte
Zeker doen.
Wel om het verhaal rechtuit te vertellen zal ik het ook doen.
mijn rijbewijs heb ik gehaald op 18 jarigeleeftijd.
nooit was ik een brokkenmaker maar 3 maal in mijn rijperiode wat te bont gemaakt.
en in een tijdspan van denk 7 jaar kan het tellen,en ik kan zeer moeilijk zwijgen tot de bevoegde persoon,wat dom is.
Ik ben een goed rijder en het iq is intact.
1ste veroordeling vluchtmisdrijf ,straf 3maanden
dit was met te veel drank ,blikschade.
2de vooroordeling op het werk met 4 mannen gedronken op weg naar de baas om dan naar huis te rijden op een rondpunt iemand geraakt met vluchtmisdrijf. straf 6 maanden
3de veroordeling zonder drank nu maar derde keer is fataal .
braderie maar was bijna afgelopen en ik woonde in de straat maar was uitzonderlijk verkeer,en ik moest 100mà¹eter in de straat zijn met mijn kind van toen 6jaar.
maar de vrouw inkwestie van de politie die nog haar strepen moet verdienen wou niet wijken,en ik ook niet,ik rij door met 4 pinkers aan maar ze kwamachter met gevolg 3dekeer raak 6 maanden ,met theorie en praktijk,maar in beroep 3 maanden minder.

de tweede keer had ik mijn les geleerd en veel mensen vinden de 3de veroordeling ook veel de zwaar maar ,dit komt door de eerste twee.
waar ik zeker niet bij te koop loop.

met mijn eigen voertuig heb ik nog nooit brokken gemaakt ,was firmawagens.

Ik wil dan ook iederéénwaarschuwen in westvl ,rij je 3 maal onder bv invloed dan heb je pech ,en is een herstelexamen ook voor jou.
OOk al was je de derde maal niet onder invloed.

Heb mijn les geleerd ,en mijn conclusie is zwijgen en zeker geen drank drinken want vroeg of laat heb je prijs.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een eerlijk verhaal van een temperamentvolle kerel die al veel geleefd heeft, dat apprecieer ik.
gastje van 37 jaar... schreef: ik kan zeer moeilijk zwijgen tot de bevoegde persoon,wat dom is.
Het is soms uiterst moeilijk om niets te zeggen dat zich achteraf tegen jou kan keren, vooral als ze je met arrogantie provoceren.
Quote: de vrouw inkwestie van de politie die nog haar strepen moet verdienen wou niet wijken,en ik ook niet


Jij kon helaas geen strepen verdienen ...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

gastje van 37 jaar... schreef
Quote: de tweede keer had ik mijn les geleerd en veel mensen vinden de 3de veroordeling ook veel de zwaar maar ,dit komt door de eerste twee.
waar ik zeker niet bij te koop loop.
Eerst en vooral bedankt voor je openhartigheid.

En ten 2de wil ik samen met je hopen dat je inderdaad je lesje hebt geleerd.

Ik wil hier niet voor rechter of priester spelen maar ik vind de drank en ook het vluchtmisdrijf een zeer zwaar misdrijf.
Of het nu met een firmawagen of met je eigen wagen was doet er niet toe,
slachtoffer zijn van iemand die gedronken heeft of iemand die vluchtmisdrijf pleegt wens ik mijn ergste vijand niet toe.

Nu het is niet aan mij om te oordelen en ik vindt het heel positief dat er hier ook niemand jou iets verwijt.

Ik wens je dan ook het beste toe en hoop dat je veel kunt bijleren zowel wat de verkeerswetgeving aangaat als het inzien van je fouten.

@Linda,
Ben blij dat we je nog eens tegenkomen op onze site
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
von

Bericht door von »

Eigenlijk wel slappe straffen in Belgie. Herhaaldelijk zat rondrijden, mensen aanrijden en dan nog es vluchtmisdrijf plegen. Zoiets verdient toch eigenlijk wel een gevangenisstraf.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

von schreef: Eigenlijk wel slappe straffen in Belgie. Herhaaldelijk zat rondrijden, mensen aanrijden en dan nog es vluchtmisdrijf plegen. Zoiets verdient toch eigenlijk wel een gevangenisstraf.
Ik ben het hier mee eens. Ik geloof niet zo in harde straffen en ik wil dan ook niet voor gevangenisstraffen pleiten maar het is mij een raadsel hoe het kan dat de wetgever iemand na zo'n misdraging zo snel al weer laat rijden.
Waarom niet bij de 1ste keer meteen een half jaar het rijbewijs afpakken en bij de 3de keer permanent?
Autorijden is geen spelletje. Je verplaatst 1-2 ton tegen tientallen kilometers per uur of meer waarmee je iemand kan doodrijden.
Het is een grote verantwoordelijkheid, als je die niet aankan...

@ gastje van 37 jaar...
Ik weet niet wat er precies gebeurd is en ga nu af op jouw omschrijving. De 3de keer had je wat pech al vroeg je om problemen als je die politieagent zag (niet slim maar dat is niet strafbaar).
Wat je die eerste 2 keren hebt gedaan is toch serieus ernstig. Ik vind dat een misdrijf als je met veel te veel alcohol in jouw bloed gaat autorijden, helaas denkt de wetgever er anders over.
Dat je dan ook niet jouw verantwoordelijkheid neemt maakt het nóg erger.
Het feit dat je 2 keer een ongeluk hebt veroorzaakt en beide keren onder invloed was dat zal vast geen toeval zijn. Het staaft dat je rijvaardigheid minder wordt agv alcoholintoxicatie.

Ik ben wel blij dat je het hier uitgelegd hebt, hopelijk kunnen anderen er wat van leren.
Ik ben ook blij te vernemen dat je je voorneemt om niet meer met alcohol op achter het stuur te stappen.

Het is niet mijn bedoeling om te oordelen of te verwijten. Wel ben ik er benieuwd naar waarom je met zo veel alcohol op nog bent gaan rijden.
Had je niet in de gaten hoe gevaarlijk dat is? Dacht je dat je wel geluk zou hebben?

Ik hoop dat je daadwerkelijk in de toekomst op een veilige manier gaat rijden. In dat geval wens ik jou nog vele veilige en prettige kilometers toe.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »


@Linda,
Ben blij dat we je nog eens tegenkomen op onze site
Het is idd al een tijdje geleden dat ik hier nog eens langs kwam
maar vergeten zeker niet en ik geef de link veel door aan zij die met hun rijbewijs beginnen
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

@Linda,
Ben blij dat we je nog eens tegenkomen op onze site
Het is idd al een tijdje geleden dat ik hier nog eens langs kwam
maar vergeten zeker niet en ik geef de link veel door aan zij die met hun rijbewijs beginnen

vergeten in te loggen
gastje van 37 jaar...

even verduidelijken

Bericht door gastje van 37 jaar... »

BBB schreef:
von schreef: Eigenlijk wel slappe straffen in Belgie. Herhaaldelijk zat rondrijden, mensen aanrijden en dan nog es vluchtmisdrijf plegen. Zoiets verdient toch eigenlijk wel een gevangenisstraf.
Ik ben het hier mee eens. Ik geloof niet zo in harde straffen en ik wil dan ook niet voor gevangenisstraffen pleiten maar het is mij een raadsel hoe het kan dat de wetgever iemand na zo'n misdraging zo snel al weer laat rijden.
Waarom niet bij de 1ste keer meteen een half jaar het rijbewijs afpakken en bij de 3de keer permanent?
Autorijden is geen spelletje. Je verplaatst 1-2 ton tegen tientallen kilometers per uur of meer waarmee je iemand kan doodrijden.
Het is een grote verantwoordelijkheid, als je die niet aankan...

@ gastje van 37 jaar...
Ik weet niet wat er precies gebeurd is en ga nu af op jouw omschrijving. De 3de keer had je wat pech al vroeg je om problemen als je die politieagent zag (niet slim maar dat is niet strafbaar).
Wat je die eerste 2 keren hebt gedaan is toch serieus ernstig. Ik vind dat een misdrijf als je met veel te veel alcohol in jouw bloed gaat autorijden, helaas denkt de wetgever er anders over.
Dat je dan ook niet jouw verantwoordelijkheid neemt maakt het nóg erger.
Het feit dat je 2 keer een ongeluk hebt veroorzaakt en beide keren onder invloed was dat zal vast geen toeval zijn. Het staaft dat je rijvaardigheid minder wordt agv alcoholintoxicatie.

Ik ben wel blij dat je het hier uitgelegd hebt, hopelijk kunnen anderen er wat van leren.
Ik ben ook blij te vernemen dat je je voorneemt om niet meer met alcohol op achter het stuur te stappen.

Het is niet mijn bedoeling om te oordelen of te verwijten. Wel ben ik er benieuwd naar waarom je met zo veel alcohol op nog bent gaan rijden.
Had je niet in de gaten hoe gevaarlijk dat is? Dacht je dat je wel geluk zou hebben?

Ik hoop dat je daadwerkelijk in de toekomst op een veilige manier gaat rijden. In dat geval wens ik jou nog vele veilige en prettige kilometers toe.
Eerst en vooral keur ik drinken achter stuur af ,maar zij gerust 65% van de belgen zit nog dagelijks achter het stuur met meer dan 4 pinten in de maag.
Als dat nu 0,8 is of 3 promile maakt voor de rechtbank niets uit ,zelfde straf.
Als dat vluchtmisdrijf is zonder gewonden ,kom je er altijd goedkoop vanaf natuurlijk niet met gewonden of doden dan is het maximaal 1 maand gevangenisstraf.
Ik kan het weten ,nu de eerste twee zijn verdiende straffen maar met blikschade ,geen gewonden.
Derde straf vonnis 2004 ,uitspraak 2006 ,ja tussen termijn van 2 jaar je leest het goed.en dit geen vluchtmisdrijf.
Naar mijn mening zelfs te lang aangesleept.
Maar ja rap zijn ze daar niet echt.
Ik ga kort zeggen zolang er geen doden vallen steken ze je niet in den bak ,zelfs niet met 3 promile in je bloed ,blabla .
Ik was opgepâkt in roeselaere bij het tweede vlucht misdrijf en in de firma stonden ze klaar om in de boeien te slaan om in ingelmunster een ademtest te doen.
uit slag 2 maal meer dan 3 promilie ,en na een uur stond ik al terug buiten.
Of het anno 2007 nog zo is weet ik niet.
Heb in het verleden al straffe dingen gedaan dan nog te zwijgen op deze dag nog mijn auto genomen en toch nog zonder rijbewijs huiswaards &ltna mijn vrijlating in ingelmunster&gt,als ze me dan hadden tegen gehouden was het tweemaal raak.
Deze verhalen zijn geen uitzondering echt niet hoor je dagelijks maar voor de één met slechtere afloop.

Nogmaals ik praat dit zeker niet goed drinken en auto rijden werken niet samen ,maar wie nu schijnheilig zegt dat mensen niet meer zat achter het stuur zit , dat je moest alle bouwvakkers van firmas tegen houden oei denk dat je zou verschieten.
En deze niet alleen ,Om nog iets kort te zeggen over mijn vlucht misdrijf was met eenaanhang wagen met minigraver erop op een rondpunt.
Ik was al op het rondpunt en een dame inkwestie was er vanachter op geknald zeer licht want ik wist het pas als ik de politie zag op het terein van de baas.
eNFIN 3 promilie is veel en weerspannig dan slaan ze je in de boeien maar houden ze je niet vast ,da is een fantasie verhaal.

Want zal je meer zeggen van de rechtbank mag ik nu al starten voor herstelexamen en mijn 3 maanden straf is nog niet voorbij,rechtbank is baas ,een vonnis vervald dan altijd als je slaagt.
maar wat ik ook weet moest ik na mijn slaagkans terug zat opgepakt worden dat ik nooit meer zal rijden.
Dagelijks worden mensen veroordeeld in westvl en zonder drank en met herstelexamen.
De nieuwe wet nu is zo.
3maal met alcoholl achter het stuur en gesnapt worden rijbewijs kwijt en herstelexamen
3maal overdreven snelheid in de bebouwde kom dan spreek ik van 110km per uur herstelexamen ,niet alleen met drank.
Als je denkt dat je veilig zit zonder drank hou dan maar je hart vast want de vonnis begiinen hard uit te vallen.

tot slot ik weet wat ik moet doen en dat is simpel me aan de regels houden , trouwens ik drink al 5 jaar niet meer
euhhh

Re: ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Bericht door euhhh »

Rafael schreef:
gastje van 37 jaar... schreef: Ik ga dit weekend leren en volgende week dinsdag gaan op hoop van zegen.
Niks &quothoop van zegen&quot, gewoon kunnen . Als je Eugeen zijn leermethode volgt, lukt het je zeker en vast.

Véél succes!
Ik volg zeker deze methode hier ,maar via de code en het proefexamen dat ik hier al heb een paar keer heb getest ,stel ik toch vast dat 50 vragen soms wat te veel van het goede zijn.
Meer vragen is meer kans op nietslagen.
Om kort te zijn heb 5 test gedaan hier 2 maal geslaagt en 3 maal niet geslaagt.
Maar het nietslagen is meer van te snel, niet opletten enz...
Morgen weet ik dat of ik donderdag kan praktijk doen
Ja mannen van parket komen sneller aanbod maar je moet eerst door de theorie
Peter S

Bericht door Peter S »

Quote: maar zij gerust 65% van de belgen zit nog dagelijks achter het stuur met meer dan 4 pinten in de maag.
Er is geen groot statisticus aan jouw verloren gegaan

Veel succes met het opnieuw leren van de theorie, het zal wel lukken via deze site.
Plaats reactie