ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

In mijn laatste bericht moet deze tekst onder de quoot staan.
In een aantal staten in de USA hebben ze dit middel gebruikt maar het is afgeschaft omdat er geclaimd werd dat hierdoor mensen zouden zijn overleden. Het fijne weet ik er niet van maar we kunnen er gerust op zijn dat de medische begeleiding in België goed genoeg is dat wanneer we zo'n middel zouden gebruiken dat het dan op medisch verantwoorde wijze gebeurd. Qua medische zorg kan de gewone man nergens beter wonen dan in België.
Ik heb het hier over het middel Disulfuram.

Leuk alternatief, de mensen vergiftigen wanneer ze toch alcohol gebruiken ... want dat is wat hier gebeurt.

Acetaldehyde is naar alle waarschijnlijkheid ook kankerverwekkend (R40)
Daar valt het één en ander tegen in te brengen. In de eerste plaats vergiftigen de mensen zichzelf. Zolang ze geen alcohol drinken is er geen probleem. In de 2de plaats is het nog maar de vraag ofdat de dosis (combinatie van concentratie en duur, in dit verband een zeer belangrijke nuancering omdat je beter 7 dagen in de week 5 pintjes kan drinken dan 1 dag in de week 35 pintjes) aceetaldehyde met dat middel meer kwaad doet dan de dosis aceetaldehyde zonder dat middel. Met dat middel krijgen ze kortstondig een hoge concentratie aceetaldehyde maar zullen ze daarna weer dagenlang of wekenlang van de alcohol afblijven en hopelijk zelfs ooit helemaal van de alcohol af gaan blijven. Zonder dat middel zouden ze zichzelf elke dag bezatten en elke dat een hoge concentratie aceetaldehyde krijgen

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zeker niet willen dat zo'n middel als dwangmiddel wordt gebruikt. Het kan wel een gunstig middel zijn om iemand die af wilt kicken van de alcohol daarbij te helpen, dit als overbrugging waaarbij het uiteindelijke doel moet zijn dat de patiënt zonder dat middel van de alcohol afblijft. Het is aan de medici om te onderzoeken ofdat zo'n middel de patiënten kan helpen om van de alcohol af te kicken.

Ik ben zelf overigens niet vies van een paar pilsjes hoor. Ik heb het hier over de alcoholisten.
gastje van 37jaar

3 promile in coma

Bericht door gastje van 37jaar »

Anonymous schreef:Quoot van JC
Bij 3 promille liggen de meeste mensen al lang in coma ! (BBB kan misschien een wetenschappelijke referentie voor mijn bewering geven)
Hij zei dat hem na het 2de vluchtmisdrijf werd verteld dat hij meer dan 3 promille had. Ik weet niet hoe het werkt bij de politie als ze 3 promille als uiterste grens hanteren, alles daarboven (of alles tussen 3 en 4 bijvoorbeeld) als meer dan melden, dan zou het even goed meer dan 3,5 promille kunnen zijn.
Zie voor meer informatie http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of ... n_the_body
Hier staan uiteraard ook de referenties naar de bronnen waar ze hun informatie uit hebben gehaald.

Ik quoot hier het relevante deel. Bedenk hierbij dat er individuele verschillen zijn en dat het effect van de alcohol afhankelijk is van hoe veel het individu gegeten heeft.
Effects by dose
Different concentrations of alcohol in the human body have different effects on the subject. The following lists the effects of alcohol on the body, depending on the blood alcohol concentration or BAC. For further references, refer: [8] [9] and [10]. Also, tolerance varies considerably between individuals.

Please note: the BAC percentages provided below are just estimates and used for illustrative purposes only. They are not meant to be an exhaustive reference please refer to a healthcare professional if more information is needed.
Euphoria (BAC = 0.03 to 0.12 %)
Subject may experience an overall improvement in mood and possible euphoria.
They may become more self-confident or daring.
Their attention span shortens. They may look flushed.
Their judgement is not as good — they may express the first thought that comes to mind, rather than an appropriate comment for the given situation.
They have trouble with fine movements, such as writing or signing their name.
Lethargy (BAC = 0.09 to 0.25 %)
Subject may become sleepy
They have trouble understanding or remembering things, even recent events. They do not react to situations as quickly.
Their body movements are uncoordinated they begin to lose their balance easily, stumbling walking is not stable.)
Their vision becomes blurry. They may have trouble sensing things (hearing, tasting, feeling, etc.).
Confusion (BAC = 0.18 to 0.30 %)
Profound confusion — uncertain where they are or what they are doing. Dizziness and staggering occur.
Heightened emotional state — aggressive, withdrawn, or overly affectionate. Vision, speech, and awareness are impaired.
Poor coordination and pain response. Nausea and vomiting often occur.
Stupor (BAC = 0.25 to 0.40 %)
Movement severely impaired lapses in and out of consciousness.
Subjects can slip into a coma will become completely unaware of surroundings, time passage, and actions.
Risk of death is very high due to alcohol poisoning and/or pulmonary aspiration of vomit while unconscious.
Coma (BAC = 0.35 to 0.50 %)
Unconsciousness sets in.
Reflexes are depressed (i.e., pupils do not respond appropriately to changes in light).
Breathing is slower and more shallow. Heart rate drops. Death usually occurs at levels in this range.
Death (BAC more than 0.50 %)
Alcohol causes central nervous system to fail, resulting in death.
Zoals je ziet valt een gemiddeld persoon in coma bij een BAC (Bloed Alcohol Concentratie) van >3,5 promille. Wij weten niet precies welke BAC gast had, enkel dat het hoger was dan 3 promille. Met die symptomen heb je absoluut geen controle meer over jouw rijden ernstige coördinatiestoornissen, periodiek bewustzijnsverlies en mogelijk een coma en de dood doordat je tijdens het bewusteloos zijn kotst en vervolgens jouw eigen kots inademt waardoor je stikt. Nogal een vernederende manier om te sterven, nietwaar?
Ik druk me nog zacht uit als ik zeg dat het onverantwoord en levensgevaarlijk is om te rijden in die toestand. Dat dat 2 keer heeft geresulteerd in een aanrijding is geen verrassing.

Op lange termijn is het grootste probleem dat de lever langzaam aan slijt door vervetting met gruwelijke gevolgen (zonder lever ben je binnen een half uur al dood). Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Liver_cirrhosis
Verder loop je ook een groter risico op kanker.
In humans, the risk for mouth, tracheal, and esophageal cancer is 35 times greater for people who both smoke and drink than for people who neither smoke nor drink,[4] implying a cocarcinogenic interaction between alcohol and tobacco-related carcinogens."[5]
Een factor 35 tussen wel en niet roken en overmatige alcoholconsumptie :!:
Dit geldt voor deze specifieke vormen van kanker (slokdarmkanker komt veel voor, wordt onderschat door veel mensen), niet voor bijvoorbeeld borstkanker.
Voor wie het niet weet een beknopte uitleg over kanker kanker is een ziekte waarbij de controle op celproliferatie (toename van volume) en celdifferentiatie (welke cellen ontstaan uit die cellen) in een bepaald weefsel wegvalt. Hierdoor ontstaat een woekering van weefsel die zich in een verdergaand stadium kan gaan verspreiden doorheen de rest van het lichaam (metastase, via de lymfevaten) alwaar weer nieuwe woekeringen ontstaan.

Het drinken van een kleine hoeveelheid alcohol, 1 of 2 glazen per dag, heeft licht gunstige effecten.


Ik deel JC zijn gevoel. Ook ik snap werkelijk niet wat gast bezielde om dit meerdere keren te doen. Ik zou denken dat je je lesje al leert zogauw je voor de 1ste keer in bezopen toestant iemand hebt aangereden en vluchtmisdrijf hebt gepleegd. Het feit dat hij 2 keer betrapt betekent waarschijnlijk dat hij vele malen vaker in zo'n toestand heeft rondgereden. Zolang er niets misgaat is de pakkans klein en zelfs wanneer er wel een aanrijding plaatsvindt is het niet zeker dat de politie er achter komt. Ik ga er dan ook van uit dat het vaker dan 2 keer is voorgevallen dat hij in een zeer dronken toestand heeft gereden en dat het zelfs vaker dan 2 keer is voorgekomen dat hij hierdoor brokken heeft gemaakt. In zo'n toestand kan het makkelijk voorkomen dat de persoon in kwestie dat zelf niet eens merkt.
Dit is voor mij ruim voldoende reden om iemand voor zeer lange tijd (een aantal jaren) het rijprivillege te ontzeggen, dit vooral om de overige verkeersdeelnemers te beschermen tegen de consequenties.
Anderzijds ben ik het met Benny en Jozef eens dat als iemand daadwerkerlijk heeft geleerd van zijn fouten een kans moet krijgen om dit privillege terug te verdienen. Let wel, hij moet het dan ook echt verdienen. De voorwaarden die ik daarvoor stel gaan veel verder dan die de Belgische wetgever stelt: ik denk oa aan verplichte AA (het Belgische equivalent), onverwachte steeksproefgewijze medische controles ofdat hij werkerlijk van de alcohol afblijft (bloedname) en verklaringen van naasten dat hij idd van de alcohol afblijft. Het is onwaarschijnlijk dat iemand die verslaafd is aan alcohol er in slaagt te matigen, bovendien heeft iemand die zich al meerdere keren aan zulke ernstige overtredingen heeft vergrepen niet meer al te veel krediet en is het fair om bij hem de bewijslast te leggen dat hij het krediet weer waard is.
Ik vind dat zo iemand niet het rijbewijs mag terugkrijgen (na examens)zonder geheel van de alcohol te zijn afgekickt. Het is gewoon een te groot risico als zo iemand blijft drinken dat hij vroeg of laat ook weer gaat rijden na gedronken te hebben.



BBB
Na lang hier niet meer te hebben rond gedwaald wil ik toch nog eens wat zeggen over deze 3 promile.
: sommige mensen die 3 promile in heht bloed hebben kunnen indien niet gewend van drinken in coma geraken maar.
er moet rekening gehouden worden met een aantal dingen.
welke tijdspan , in hoeveel uren , hoeveel pinten, welk bier, want bij zwaar bier gaat het sneller.
Nu en wat ik hier al heb gelezen dat je van 3 promile niet meer weet wat er is gebeurt larie en apekool.
ik wist nog zeer goed wat ik had gedaan en ik stond recht op de benen , en neen ik liep niet naast de witte lijn.

Als je het niet meer weet vertel me dan eens waarom de meeste aanrijdingen met dode afloop wegrijden?

Sommige venten kunnen nu éénmaal wat meer verzetten dan een andere , zonder daarover langer door te zeveren
ik heb mijn jeugd versleten ,ik straten en gemeentes als, gent,brugge,kortrijk, aalst , in de volgende beruchte straten , bouwedewijnstraat ,gent - stationstraat , kortrijk , in zelzate, meestal bikercafes of hard n heavy cafes , dus hou a.u.b op dat ieder persoon sterft van 3promile in bloed.

Ik heb al veel gezien , veel meegemaakt enz de kwestie is ik word dit jaar 38 en wat de verkeers wet betrefd mijn ogen zijn open gegaan.

nergens rij ik boven de vermelde en aangeduide snelheid meer.
In mijn jeugt heb ik in de jaren 1987 tot 1992 in de beruchte tijd rondgehangen en weekelijks stront zat met meer dan 1 persoon van gent naar overal gereden met de auto van 3 uur snammidags tot sanderdaags en dan thuis komen.

maar probeer dat niet meer anno 2007 want er is veel meer control.
tot slot , het was een gouden tijd maar aan allers komt een einde.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

gastje van 37jaar schreef
Na lang hier niet meer te hebben rond gedwaald wil ik toch nog eens wat zeggen
Fijn dat je nog eens aan ons denkt. :wink:
Ik heb al veel gezien , veel meegemaakt enz de kwestie is ik word dit jaar 38 en wat de verkeers wet betrefd mijn ogen zijn open gegaan.
Dit is goed nieuws, en je naam wordt toch niet verandert in gastje van 38 jaar hoop ik :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Re: 3 promile in coma

Bericht door JC »

gastje van 37jaar schreef: Na lang hier niet meer te hebben rond gedwaald wil ik toch nog eens wat zeggen over deze 3 promile.
: sommige mensen die 3 promile in heht bloed hebben kunnen indien niet gewend van drinken in coma geraken maar.
er moet rekening gehouden worden met een aantal dingen.
welke tijdspan , in hoeveel uren , hoeveel pinten, welk bier, want bij zwaar bier gaat het sneller.
Nu en wat ik hier al heb gelezen dat je van 3 promile niet meer weet wat er is gebeurt larie en apekool.
ik wist nog zeer goed wat ik had gedaan en ik stond recht op de benen , en neen ik liep niet naast de witte lijn.

Als je het niet meer weet vertel me dan eens waarom de meeste aanrijdingen met dode afloop wegrijden?

Sommige venten kunnen nu éénmaal wat meer verzetten dan een andere , zonder daarover langer door te zeveren
ik heb mijn jeugd versleten ,ik straten en gemeentes als, gent,brugge,kortrijk, aalst , in de volgende beruchte straten , bouwedewijnstraat ,gent - stationstraat , kortrijk , in zelzate, meestal bikercafes of hard n heavy cafes , dus hou a.u.b op dat ieder persoon sterft van 3promile in bloed.

Ik heb al veel gezien , veel meegemaakt enz de kwestie is ik word dit jaar 38 en wat de verkeers wet betrefd mijn ogen zijn open gegaan.

nergens rij ik boven de vermelde en aangeduide snelheid meer.
In mijn jeugt heb ik in de jaren 1987 tot 1992 in de beruchte tijd rondgehangen en weekelijks stront zat met meer dan 1 persoon van gent naar overal gereden met de auto van 3 uur snammidags tot sanderdaags en dan thuis komen.

maar probeer dat niet meer anno 2007 want er is veel meer control.
tot slot , het was een gouden tijd maar aan allers komt een einde.
Het is zo dat je door gewenning meer alcohol kan verwerken/afbreken per tijdseenheid dan iemand die niet gewoon is om te drinken. Je gaat de concentratie van 3 ppm dus trager bereiken. De chemische effecten van de alcohol blijven echter hetzelfde.
Blijkbaar besef je dit nog steeds niet ! Ik ken iemand die ongeveer dezelfde wartaal uitslaat, die ongeveer dezelfde carrière heeft zoals jij. Bij zijn laatste ongeval had hij ook meer dan 3 ppm. Nu zegt hij ook dat hij er geen last van had, ik heb hem echter een uurtje na het ongeval gezien. Ik kan je verzekeren hij kon niet op zijn benen staan.

Na dit laatste bericht van je hoop ik dat je nooit meer achter het stuur kruipt. Je blijft uitvluchten zoeken voor je onaanvaardbaar gedrag. Zelfs een fiets is te gevaarlijk voor je.
gastje van 37

ondertussen 38 haaha

Bericht door gastje van 37 »

Na mijn verhaal te hebben gedaan kan ik u melden ,sinds mijn behaald rijbewijs b ,heb ik nog altijd geen enkele boete of veroordeling op gelopen.
Drank drink ik niet meer.
En heb in het zelfde jaar mijn rijbewijs ce ook behaald met deze website.

Klein verhaaltje.

Dit weekend heeft er een ongeval plaats gevonden tegen mijn huis.
Wat een knal , de auto was schoon.
Wat of wie zat er achter het stuur ? een politie agent whaaw ,stront zat.
bocht gemist van 90graden in de bebouwde kom van 30km.
De auto was zeer mooi ,amai niet meer te herstellen.
waarop ik de 101 heb gebeld.

De man in kwestie heeft nu een voorbeeld functie , wat hebben jullie nu te zeggen (het is ook maar een mens)
De man in kwestie mag zijn beroep vergeten want de straf zal zwaar zijn vrees ik.
Met gevolg de dronken man was buiten zich zelf en ook met zijn woordenschat.
Het duurde een halfuur tot de politie aanwezig was.
Nogmaals bewezen dat niet de gewone autorijder zat achter het stuur zit.
De nummerplaat zal ik maar niet plaatsen zekers hahaha.

Of zal het een doofpot operatie worden.
ze hingen nog komen voor een verslag nog niemand gezien.

Denk persoonlijk dat de man in kwestie 140 gereden heeft ,remsporen 100meter op zin minst.
strontzat en politie haha.
Hij zei stront zat ,waarom de poltie bellen de snotaap ,ik ben de politie zegt hij haha.

ik vind dit nog straffer dan mijn verhaal :twisted:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

De man in kwestie heeft nu een voorbeeld functie , wat hebben jullie nu te zeggen (het is ook maar een mens)
Het eerste wat ik wil zeggen is dat ik blij ben voor jou dat je nog steeds op het rechte pad bent. :wink:

Wat de agent aangaat is het zo dat dit niet de eerste keer is en ook niet de laatste keer dat iemand met een voorbeeldfunctie zuke stoten uithaalt.

Ik hoop dan ook dat het niet in de doofpot gaat verdwijnen en dat hij zijn straf zal krijgen, het extra in de media gooien (wat ook dikwijls gebeurd) vindt ik er dan net iets te veel aan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gastje van 37

Bericht door gastje van 37 »

Benny Stinkens schreef:
De man in kwestie heeft nu een voorbeeld functie , wat hebben jullie nu te zeggen (het is ook maar een mens)
Het eerste wat ik wil zeggen is dat ik blij ben voor jou dat je nog steeds op het rechte pad bent. :wink:

Wat de agent aangaat is het zo dat dit niet de eerste keer is en ook niet de laatste keer dat iemand met een voorbeeldfunctie zuke stoten uithaalt.

Ik hoop dan ook dat het niet in de doofpot gaat verdwijnen en dat hij zijn straf zal krijgen, het extra in de media gooien (wat ook dikwijls gebeurd) vindt ik er dan net iets te veel aan.
Schat de kerel rond de 25 jaar ongeveer.
Hij kwam waarschijnlijk van een dancing in de omgeving van oedelem (nu zeg ik toch iets teveel.)
De man in kwestie had een gentse tongval.
Ze straffen vaak de gewone burgers ook streng dus ,met mij had ook niemand te doen ook de rechtbank niet.
Maar om op deze plaats waar het is gebeurt recht door te rijden ,inplaats van richting brugge te rijden en in een huis terecht komen moet je wel een heel stom kieken zijn zonder ervaring.
de baan waar het is gebeurt is de hoornstraat grondgebied beernem.
richting van oedelem naar beernem ,waar je op het einde 30 km mag rijden in beernem
inplaats van af te remmen aan 140 tegen de gevels hahaha straffe kost voor een zogezegde agent.(wat de juiste snelheid is weet ik niet)maar de zakjes zijn eruit gekomen dus???
mijn tv staat 30 meter dieper van de straat in de living en bewoog ??
Aan de gevel in kwestie niets aan dat plooit nie zo snel hahah maar aan die auto amai..
OOk de auto is weggetakeld geweest , de persoon in kwestie is meegenomen met 900 waarschijnlijk voor bloedproef.
En voelde aan de arm , heb ook natuurlijk de nummerplaat maar dit gaat ik niet posten.
Ze zitten vaak in het nieuws te zeggen van dit aan dat voor de gewone burgers aan te pakken ,wanneer gaan ze eens werk maken van de politie zelf te checken en alles wat de wet moet dienen.
Ik heb het al meermaals verteld het belgieland in een echte joke , in alle diensten ,van gerecht tot belastingen , van electrabel ,tot belgacom overal lopen er naast de witte lijn.

Spijtige zaak voor de sukkelaar zelf want denk dat hij een ander beroep zal mogen zoeken.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

gastje van 37 schreef:... ,tot belgacom overal lopen er naast de witte lijn.
Toen Belgacom nog de naam RTT had kreeg men speciale opleiding om rechts naast de witte lijn te lopen, kwestie van niet tegen mekaar te lopen bij het binnenkomen of verlaten van het werk. :lol:
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: ondertussen 38 haaha

Bericht door Inazuma »

gastje van 37 schreef:sinds mijn behaald rijbewijs b ,heb ik nog altijd geen enkele boete of veroordeling op gelopen.
Drank drink ik niet meer.
En heb in het zelfde jaar mijn rijbewijs ce ook behaald met deze website.
Mooi zo :!:

Wat of wie zat er achter het stuur ? een politie agent whaaw ,stront zat.

De man in kwestie heeft nu een voorbeeld functie , wat hebben jullie nu te zeggen (het is ook maar een mens)
De man in kwestie mag zijn beroep vergeten want de straf zal zwaar zijn vrees ik.
't Is ook maar een mens en hij mag dus probleemloos even hard gestraft worden als een andere...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef
't Is ook maar een mens en hij mag dus probleemloos even hard gestraft worden als een andere...
De vraag die hier bij me opkomt is of deze persoon ook een zwaardere straf verdiendt dan de "gewone (mens) burger" omdat hij een voorbeeldfunctie zou hebben.
Of bv: een rijschoolinstructeur die zoiets flikt :?:

Dus vraag 1) Gaat een rechter zwaarder straffen :?: vraag 2 Is dit dan terecht :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een rijschoolinstructeur heeft geen eed van trouw aan de wetten van het Belgische volk afgelegd. Een politiebeambte wel. Ik vind dat deze laatste daarom zwaarder moet gestraft worden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef: De vraag die hier bij me opkomt is of deze persoon ook een zwaardere straf verdiendt dan de "gewone (mens) burger" omdat hij een voorbeeldfunctie zou hebben.
Wat dit geval net oplevert valt uiteindelijk niet te voorspellen.

Wat er uit de statistiekjes blijkt, is echter dat politieagenten in verhouding aanzienlijk vaker de gunst van de opschorting krijgen (worden wel veroordeeld, maar de rechter legt geen straf op).
De rechter houdt dan rekening met de tuchtmaatregelen die de politie aan de betrokkene nog oplegt.
mekanieker
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2017, 20:11

Re: ik rij 18 jaar met de auto maar.....

Bericht door mekanieker »

heel dit verhaal met Alken en parket hasselt heb ik ook ondervonden ! aanschouw mijn oprecht verhaal hier over .

Ik , mekanieker van beroep met rijbewijs sinds 1986 een paar keer tegen gehouden met een auto (niet verzekerd of nog niet compleet ingeschreven ) ook herstel examen theorie en praktijk (zonder medische of zotten dokter ) door parket hasselt in 2015 !! daar zeiden ze ge MOET da doen in Alken !! HUH?? ik woon wel in MOL ! da is dus 39 km van Alken ...en maar 5 kilometer van Geel ! maar nee dat kon niet ..moest in Alken volgens hun ! ..... dus ik denk (( fuck you ! zonder rijbewijs rijd nog altijd beter dan zonder naft ! )) tot .... ergens december 2016 ... tijdens een alcoholcontrole betrapt .. jep ! geen rijbewijs en veroordeeld tot herstel examen .. maar jah mijn auto was WEL in orde en verzekerd ..ingeschreven op mijn naam en bla bla bla ... dus een verklaring afgelegd ** ik wil meteen herexamen doen ..maar ik MAG NIET in Geel .. hoe moet ik nu verdomme 40 kilometer geraken zonder rijbewijs !! busverbinding ?? wel meneer de agent ..vertel mij eens met welke bus ik daar moet geraken zonder een halve dag al onderweg te zijn met over te stappen op 4 verschillende bussen ?? ** hier op kwam geen antwoord : maar enkel een begripvolle reactie van de agent .. dus auto niet kwijt , wel pv natuurlijk . dan 12 februari tja opnieuw prijs .. ik werdt herkend in mijn auto dus was bij herhaling ... nu werd de auto op wielklem gezet in opdracht van de procureur , tot ik mijn geslaagd herstel examen kon laten zien ... bij de verklaring ... zei ik gewoon ""kopieer de verklaring maar van de vorige keer ! het is gewoon hetzelfde ! ... daarop heeft de agent ZELF gebeld naar hasselt parket en om uitleg gevraagd .. kreeg weer hetzelfde antwoord ALKEN ! en voor de regio antwerpse kempen DEURNE antwerpen !!! toen hij het examencentrum GEEL met adres en al door gaf .. kreeg hij na 3 minuten stilte van ** ooooh ! ja !! ??? dat is raar ! dat wisten we niet ! natuurlijk mag hij zijn herstel examen in Geel gaan doen ! we maken de brief op ! ..... resultaat ??? nu kon het plotseling WEL ! dus ja natuurlijk meteen toen ik de brief had mijn theorie examen doen .. en geslaagd ! aan het loket zei de vriendelijke dame .. hebt u uw praktijk examen al afgelegd ? of nog niet ? ... verbaast antwoorde ik ..nee ! natuurlijk niet ik ben toch nu pas geslaagd voor theorie ??? ... ooh maar bij een herexamen heeft dat geen belang welke volgorde . ik zal nu een afspraak voor je maken voor praktijk ..en dan kun je met je auto gewoon naar hier komen en het afleggen . ???? HEH ??? ik mag dus met een auto van thuis naar het examencentrum rijden ....om mijn examen af te leggen ???? en wat als ik dan niet slaag ?? ** oh dan rijd u terug naar huis via de kortste weg ! wel te verstaan ..en komt u nadien terug met de auto op een nieuwe afspraak ! ** kortweg ..vind ik dit dus zo vierkant als wat je hebt geen rijbewijs ..maar je mag wel met de auto naar je examen rijden en terug ... blijkbaar is dit dus ook nog wettelijk ! maar goed ... mijn auto stond aan de wielklem , dus dan maar de auto van mijn dochter ... ik erheen examinator komt er aan .. en we stappen in , mar de eigenares van de wagen ..dochter of niet .. sorry mag er niet bij zijn ...geen begeleider toegelaten ..want ik had al een rijbewijs gehad ! .... tot slot .... maandag ga ik mijn auto ophalen ..met een geldig rijbewijs na zoveel jaar :p het zal weer wennen worden !
Plaats reactie