Enkele vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Debbie

Enkele vragen

Bericht door Debbie »

Geachte,

Graag had ik een antwoord op volgende vragen:

1) als men 0,5gr/lit alcohol in het bloed heeft, mag men (denk ik) niet met de fiets rijden, welke overtreding hangt hieraan vast? Hoeveel mag een fietser maximum in zijn bloed hebben?

2) parkeren op het fietspad: lichte of zware overtreding??? Eventueel toegelaten voor inladen of uitladen van beperkte duur???

3) achteruit rijden op een autosnelweg: altijd verboden, ook op opritten en pechstrook??? lichte of zware overtreding?

4) wanneer een kind van 10kg men met een snelheid van 90km/u in een botsing door de voorruit vliegt, is dit te vergelijken met een val van ..?.. meter???

5) Als voetganger ben je verplicht een zebrapad te gebruiken als oversteekplaats indien er eentje is: op 30 meter????

Deze antwoorden zouden bijdragen tot de correctheid van een kwis,
hopelijk kunt u mij hier zo spoedig mogelijk een duidelijk antwoord op bezorgen.

Alvast bedankt,

Debbie
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Een aantal vragen zijn de laatste dagen ook al op het forum gesteld.

1. Je moet dan als voetganger naast je fiets wandelen.
Heeft een bestuurder minder dan 0,5 °/°° dan mag hij verder rijden.
Vanaf 0,5 °/°° tot 0,8 °/°° 3 uur rijverbod.
2. Parkeren op het fietspad is verboden. Je mag er ook niet stilstaan om te laden en te lossen.
3. Achteruit op de pechstrook van een autosnelweg rijden is verboden. Ook op de op- en afritten is dit verboden
4. Zie ondermeer op dit forum onder KINDEREN IN DE AUTO
5. Voetganger moet oversteekplaats voor voetgangers gebruiken als er een is op minder dan 30 meter.

Klik voor de aard van de overtreding op het topic Zware overtredingen.
Plaats reactie