Kruisen en inhalen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Seba,

Dit is de reden waarom sommigen niet slagen op het examen. Ze lezen de vraag maar half.

Ik merk dat je de leerstof kent, maar je verstaat de vraag niet. Dus antwoord je foutief.

Het gaat in de vraag over een overweg met slagbomen en het wit licht knippert aan en uit. Op die plaats mag je dus wel inhalen.

Je zou het NIET mogen als er geen slagbomen zijn (maar die zijn er) en als er geen lichten zijn (en die zijn er)

Is het duidelijk?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Het is namelijk zo dat je op een onbewaakte overweg (dus zonder slagbomen of lichten ) geen gespan of voertuig met meer dan 2 wielen moogt inhalen omdat je op dat moment niet kan zien of er een trein aankomt. Een voertuig met maar 2 wielen mag men daar wel inhalen omdat je nog voldoende zicht hebt.
Op een bewaakte overweg mag je altijd inhalen want de slagbomen of de lichten vertellen je of er een trein aankomt!
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
seba

Kruisen en inhalen

Bericht door seba »

bij vraag 12 bij inhalen en kruisen staat er :
Ik nader een overweg met slagbomen. Het maanwit licht knippert.
Mag ik een auto langs links inhalen?
A) JA
B) NEE

ik antwoord nee en het is fout , de correctie zegt me :Inhalen is verboden op een overweg die aangegeven wordt door de verkeersborden A47 en A47 en als er geen slagbomen of verkeerslichten zijn.
Zware overtreding van de EERSTE graad.

ik antwoord nee dat hij niet mag inhalen en hij verbeterd mij en zegt me dat het verboden is .. wat is het verschil ?
Eric

Bericht door Eric »

Quote: Het is namelijk zo dat je op een onbewaakte overweg (dus zonder slagbomen of lichten ) geen gespan of voertuig met meer dan 2 wielen moogt inhalen omdat je op dat moment niet kan zien of er een trein aankomt.
Dus een motor mag een motor daar wel inhalen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ja hoor een motor mag daar een motor inhalen,
Bij het inhalen gaat het eigenlijk over het voertuig wat ingehaald wordt.
Heeft dat voertuig meer dan 2 wielen, dan mag het niet, heeft het maar 2 wielen dan mag het dus wel.

Dus wel uitkijken : als de motorfiets die ingehaald zou worden er eentje zou zijn met een zijspan dan mag het dus NIET want die heeft natuurlijk ook meer dan 2 wielen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Benny Stinkens schreef:
Dus wel uitkijken : als de motorfiets die ingehaald zou worden er eentje zou zijn met een zijspan dan mag het dus NIET want die heeft natuurlijk ook meer dan 2 wielen.
Of een motorfiets met zijspan al dan niet een driewielig voertuig is, is een andere discussie:
http://71097.rapidforum.com/
Plaats reactie