Help met twee vragen (verkeerd gepost op Moeilijk exam...)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Verkeersbord D10
SITE schreef: Fietspad aangeduid door het verkeersbord D10

. Wanneer (een deel van) de openbare weg voorbehouden is voor het verkeer van voetgangers en fietsers, aangeduid door het verkeersbord D10,, dan mogen enkel voetgangers en fietsers dat gebruiken.
. Bestuurders van bromfietsen klasse A of klasse B mogen daarop niet rijden.


Afbeelding
Verkeerdbord D9
SITE schreef: Fietspad aangeduid door het verkeersbord D9

. Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad heeft dat aangeduid is door het verkeersbord D9, dan MOETEN de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A BINNEN en BUITEN de bebouwde kom op dit fietspad rijden, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd.

. Maar, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde dat zij rechts in hun rijrichting te rijden.

Afbeelding

Quote: kinderen jonger dan 3 jaar. Achterin in een zitkussentje indien er een aanwezig is.
Indien er één aanwezig is, wil zeggen dat het niet verplicht aanwezig moet zijn.
Drots

Help met twee vragen (verkeerd gepost op Moeilijk exam...)

Bericht door Drots »

Hallo,

Proficiat met dit initiatief !

Ik ben bezig met de theorie (en van plan op Maandag mij exam af te leggen) en heb twee vragen die niet zo duidelijk (voor mij hé) zijn.

Hoofdstuk lading&gt kinderen jonger dan 3 jaar. Achterin in een zitkussentje indien er een aanwezig is. En indien niet ???

Mijn 2 tweede &gt Gebodsborden:

Bord D9 : Deel van de openbare weg voorbehouden voor het verkeer van voetgangers, van fietsen en van tweewielige bromfietsen klasse A. Is het verplicht fietsen links, voetgangers rechts?

D10: Deel van de openbare weg voorbehouden voor het verkeer van voetgangers en fietsers. Zijn bromfietsen klasse A dan verboden of niet?

Met dank bijvoorbat en groetjes,

Drots
Drots

Bedankt !

Bericht door Drots »

Bedankt Eugene !
Plaats reactie