Onderwerp: Snelheid, Vraag: 26

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding

Beste, of dat allemaal in het boekje van Flor staat, dat weet ik niet.

Op de theorie van onze site is het in ieder geval zeer goed uitgelegd ondermeer:
Hoofdstuk: LADING
Hoofdstuk: DE VOERTUIGEN
Hoofdstuk: VERKEERSBORDEN

Als ik van u was, zou ik eerst eens heel aandachtig lezen: ONZE LEERMETHODE, want blijkbaar ben je een eigen methode aan het volgen (mix van boekje Flor en site) en dan weet ik niet of je van de eerste keer er zult door zijn.

Het is de bedoeling dat je de theoriehoofdstukken van de site stap voor stap leert en de bijhorende oefeningen maakt voor je naar een volgend hoofdstuk gaat.

Als je dat doet worden jouw vragen automatisch opgelost. In het andere geval kom je vragen tegen, zonder de theorie geleerd te hebben.

Veel succes
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Beste

Ik heb reeds de volledige theorie op uw site doorgenomen, al de oefeningen gemaakt en elke mogelijke vraag van het proefexamen doorgenomen, ook de adrandums waar ik hoogstens 4 fouten op maak.

De Flor heb ik enkel aangeschaft om de 500 vragen in het oefenboek op te lossen, zodoende moet ik u meedelen dat ik weldegelijk uw leermethode heb gevolgt, maar tot mijn spijt heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

Dat een snelheidsbeperking met blauw onderbord ZONDER + betekent weet ik, is een opgelegde snelheid voor voertuigen met MBT boven de genoemde massa, maar wat wordt bedoelt als er een '+' voor die 3,5 ton staat???

Dus mijn vraag is op wat die + slaat

mvg Tom
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hoi,

Die "+" staat voor "meer dan"

Dus als er op een onderbord staat: "+ 3,5 ton" wil dat zeggen "meer dan 3,5 ton"

Nu in sommige gevallen slaat dat op de M.T.M. en in sommige gevallen slaat dat op M.B.T.
Dat vind je wel onder "LADING"

OK?
Quote: Ik heb reeds de volledige theorie op uw site doorgenomen, al de oefeningen gemaakt en elke mogelijke vraag van het proefexamen doorgenomen, ook de adrandums waar ik hoogstens 4 fouten op maak.
Dan kan je gerust examen gaan doen. Veel succes en laat ons weten hoe het afloopt.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Beste
Bedankt voor uw antwoord, ik ben weer een antwoordje rijker danku vriendelijk daarvoor

Mvg Tom
TommyBoy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2006, 00:00

Onderwerp: Snelheid, Vraag: 26

Bericht door TommyBoy »

Dag Beste
In vraag 26 onder het onderwerp snelheid zit ik met de volgende vraag:
Op de foto zien we een bord met snelheidsbeperking 50 km/h en een blauw onderbord met het opschrift '+2,5 ton'. Mijn vraag is dan ook op wat die +2,5 ton slaat en vooral dan die '+', ik heb het in Flor Koninckx zijn boekje opgezocht en op uw site, maar tot heden nog geen antwoord gevonden, moesten jullie mij dit even kunnen verduidelijken, zou dat fantastisch zijn

Mvg Tom
Plaats reactie