verschil bij de voorlopige rijbewijsmodellen?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
finkstar
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2006, 00:00

verschil bij de voorlopige rijbewijsmodellen?

Bericht door finkstar »

hallo,
zoals de titel al laat zien, is mijn vraag:

Wat verschil zit er bij de voorlopige rijbewijs-modellen?

Behalve de geldigheidsduur en dat je met type 2 alleen mag rijden.

Ik had gelezen dat je bij alledrie, de zelfstudie kunt gebruiken, maar dan snap ik al helemaal niet meer waarom er dan drie types zijn.

Ik heb al zitten zoeken achter antwoorden op de sites maar ik denk dat ik er oftewel over kijk of het staat er gewoon niet.

Enige hulp word zeer geapprecieerd
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Alle modellen staan mooi opgesomd als je in het linkerframe op RIJBEWIJS B WANNEER / WIE klikt.
finkstar
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2006, 00:00

Bericht door finkstar »

ja ik weet het maar ik snap er dus echt geen ***** van

ik weet dat er verschil is in de geldigheidsduur enzo en dat je met type twee duz alleen mag rijden...

mja ik zal wel nog eens zoeken :s
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Kijk zoals Bertje schrijft onder RIJBEwIJS WIE/WANNEER

Daar staat elk model stapje per stapje uitgelegd.
Het kan toch niet dat jij de verschillen niet opmerkt.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Ik hoop dat je niet een van die mensen bent waarvoor het allemaal niet te veel moeite mag kosten.
Als je je geen 10 minuutjes kan concentreren op een tekstje met een paar gegevens, hoe ben je dan van plan om met de wagen te rijden waar je constant rekening moet houden met andere bestuurders, voetgangers, kinderen, wegmarkeringen, verkeerslichten, verkeersborden, bevoegde personen, prioritaire voertuigen, verkeersborden die je een half uur geleden bent tegengekomen en die nog altijd gelden, voorbeeldige ouders die met hun kinderen naast een zebrapad of onder het oog van een rood licht oversteken, fietsers die denken dat ze altijd en overal voorrang hebben, laagvliegers op linker én rechterrijstrook, ...?
finkstar
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2006, 00:00

Bericht door finkstar »

jaja kheb verschillen gevonden
ik ben niet echt leesgierig dus had ik het zo *vlug vlug* gelezen.

Weten jullie toevallig ook iets over de prijs van model 2?

bedankt:)
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

http://www.vroom.be/nl/auto-motorrijsch ... belgie.asp

Geef je gemeente in, contacteer de dichtstbijzijnde rijscholen en vraag naar hun tarieven.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Een kwaal van deze tijd, wij jongeren hebben geen geduld en concentratievermogen meer. Vriendelijke tip: werk eraan, want je zal het met jouw studie en werk hard nodig gaan hebben.

Prijs model 2: Iets over de €1000 a €1100 inclusief examenkosten.
Een flinke som geld, he.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

BBB schreef: Een kwaal van deze tijd, wij jongeren hebben geen geduld en concentratievermogen meer. Vriendelijke tip: werk eraan, want je zal het met jouw studie en werk hard nodig gaan hebben.

Prijs model 2: Iets over de &#83641000 a &#83641100 inclusief examenkosten.
Een flinke som geld, he.
Ik ben me gisteren gaan inschrijven in de autorijschool. Heb op 3 maanden genomen.
Mijn lessen alleen kosten 940 &#8364.
Uiteindelijk mag daar dan nog het gebruik van de auto tijdens het examen bijgerekend worden, dat is nog eens 94&#8364.

Het is inderdaad een flinke som geld, maar als je 21 bent wil je zo snel mogelijk je rijbewijs hebben eh
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Dat is natuurlijk wel zo Svenn, maar het blijft zo dat je met die duizend euro andere leuke dingen kan doen een goede PC kopen, parachutespringen, een jaar lang intensief zweefvliegen, 2 weken vakantie in Zuid-Amerika enz.
Het blijft dus toch wel flink wat geld, zeker als je het zelf moet betalen als student.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je ervan uit gaat dat je tot je 71ste fysiek in staat blijft om met de wagen te rijden moet je die investering van 1000 euro bekijken over 50 jaar, zijnde 20 euro per jaar of 1.67 euro per maand of 5.5 cent per dag. Er zijn wel dingen die duurder zijn in het leven.

Je zegt trouwens dat je student bent, wat houdt je dan tegen om een studentenjob uit te voeren? Ik heb een paar jaar geleden met 1 maand (ploegen)arbeid mijn laptop kunnen betalen (1800 euro verdiend en 200 euro spaargeld bijgelegd).
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

40 uur per week in drieploegendienst: 1 vroege shift, 1 late en 2 nachten plus maaltijdcheques. En als ik er 1 weekend had bijgedaan (2x12 uur) had ik nog meer verdiend én had ik vroeger kunnen stoppen.
De job zelf was, vooral tijdens de nacht, proberen niet in slaap te vallen .

Je moet ook niet denken dat de vaste arbeiders daar veel verdienen hoor. Op studentenwerk betaal je maar +/- 6% solidariteitsbijdrage en geen bedrijfsvoorheffing, het is dus geen droomjob.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

BBB schreef: Dat is natuurlijk wel zo Svenn, maar het blijft zo dat je met die duizend euro andere leuke dingen kan doen een goede PC kopen, parachutespringen, een jaar lang intensief zweefvliegen, 2 weken vakantie in Zuid-Amerika enz.
Het blijft dus toch wel flink wat geld, zeker als je het zelf moet betalen als student.
Voor al die dingen zou je je geld wel willen uitgeven maar voor een degelijke opleiding die je het hele leven kunt gebruiken niet
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Plaats reactie