inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
trol
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:48

inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Bericht door trol »

Mag je op een baan van bvb 70 km/u waar je achter een zeer trage tractor 30 km per uur zit voorbijsteken op volgende baan: baan heeft een continue witte lijn met af en toe stukjes onderbroken lijn bij in en uitgangen van bedrijven.

over een witte volle lijn mag je nooit voorbijsteken . Maar op het ogenblik dat je aan die bvb korte 10 meter lange onderbroken lijn komt .. mag je dan op dat oenblik die tractor voorbijsteken ?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Bericht door GRO »

Die heel korte stukjes onderbroken lijn, zijn daar gemaakt opdat iemand een oprit zou kunnen oprijden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Bericht door Inazuma »

trol schreef: 22 sep 2021, 22:29 over een witte volle lijn mag je nooit voorbijsteken . Maar op het ogenblik dat je aan die bvb korte 10 meter lange onderbroken lijn komt .. mag je dan op dat oenblik die tractor voorbijsteken ?
Cassatie stelde eerder al dat het inhalen beëindigd moet zijn VOOR de doorlopende streep terug begint ...

Op 10m inhalen ... gaat niet lukken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Bericht door Stefan Peeters »

Het is verboden om links van een doorlopende witte streep te rijden, wat je ongetwijfeld moet doen om die tractor in te halen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
trol
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:48

Re: inhalen afwisselende witte lijn met onderbroken lijn

Bericht door trol »

bedankt en is me volledig duidelijk .
Plaats reactie