vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Syncronic

vraagje

Bericht door Syncronic »

Mag ik over een busstrook rijden om een tankstation binnen te rijden ?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door de rijprof »

wegcode.be schreef:Afbeelding
De prioritaire voertuigen mogen op deze rijstrook rijden wanneer hun dringende opdracht het rechtvaardigt.

De andere voertuigen mogen hierop niet rijden behalve om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden en in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt om van richting te veranderen.

Deze voertuigen mogen de busstrook dwarsen om een parkeerplaats gelegen langs de busstrook in te nemen of te verlaten of
een eigendom op te rijden of te verlaten en op kruispunten.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraagje

Bericht door Inazuma »

En "een eigendom" kan eigendom van eender wie zijn ... moet niet van jezelf te zijn :idea: :mrgreen:
Syncronic

Re: vraagje

Bericht door Syncronic »

Het was de enigste vraag dat ik fout had op het examen. Ze vroegen: Mag je deze bustrook over rijden om een tankstation binnen te rijden. En het was een busstrook met een volle lijn. Ik had ja gezegd omdat ik het zo geleerd had dacht ik maar het was fout.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraagje

Bericht door Inazuma »

Zeker dat dat de vraag was ?

Want je mag zowel een BOB als voorbehouden rijstrook daarvoor dwarsen.

Maar er niet in rijden, ttz, deze weggedeelten volgen mag in dat geval niet, je mag ze enkel dwarsen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraagje

Bericht door Stefan Peeters »

Syncronic schreef: 25 jan 2021, 03:41 En het was een busstrook met een volle lijn.
Een busstrook met een volle streep is geen busstrook maar een bijzonder overrijdbare bedding.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie