Snelheid Brussel

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Snelheid Brussel

Bericht door Gast »

De maximale snelheid binnen en buiten de bebouwde kom in Brussel is sinds kort veranderd. Gelieve dit aan te passen. (12481)
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Snelheid Brussel

Bericht door GRO »

Dank voor het melden.
Mocht je nog een andere vraag zien die ons ontsnapt is, aarzel niet ze te laten weten.
hamada

Re: Fouten in oplossing

Bericht door hamada »

what's the new speed inside/outside?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Fouten in oplossing

Bericht door Inazuma »

In the Brussels region:

30 within built up area

70 outside built up area
(except roads with 2 or more lanes going both ways, with the directions separated by more than paint : 120 )


And except where otherwise indicated by signs
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Fouten in oplossing

Bericht door Stefan Peeters »

Voor zover ik weet is binnen de bebouwde kom in Brussel een zone 30 ingevoerd.
Dat wil niet zeggen dat de maximaal toegestane snelheid in de bebouwde kom van Brussel veranderd is.

Er zijn in de bebouwde kom van Brussel ook nog straten waar 50 of zelfs 70 km/u toegestaan is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Fouten in oplossing

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 08 jan 2021, 09:14 Voor zover ik weet is binnen de bebouwde kom in Brussel een zone 30 ingevoerd.
Dat wil niet zeggen dat de maximaal toegestane snelheid in de bebouwde kom van Brussel veranderd is.
Neen, de zone 30 borden gaan zelfs verdwijnen (ex schoolomgeving vermoedelijk, want verplicht)

Snelheid in ganse bebouwde kom in brussels gewest is algemeen verlaagd naar 30

(plaatselijke borden kunnen altijd andere snelheidsbeperkingen opleggen)

Art 11:

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /170-art11


Alleen is dat juridisch foutief gebeurd ... enfin, maar half
Er zijn nog bepalingen in Art 71.2 die hiermee in strijd zijn ...
LedZepJohn

Re: Fouten in oplossing

Bericht door LedZepJohn »

Nog even een aanvulling, ik ben blij dat het hier staat dat er buiten de bebouwde kom in het Brusselse Gewest 70 km/uur gereden mag worden, want in het boek staat dit niet correct.
Er staat bij de snelheid in het Brusselse Gewest 30 km/uur vanaf 01-01-2001 (zie pagina 80). Ik vond dit altijd al wat raar, maar het zal een foutje in het boek zijn.
LedZepJohn

Re: Fouten in oplossing

Bericht door LedZepJohn »

LedZepJohn schreef: 09 mar 2021, 19:38 Nog even een aanvulling, ik ben blij dat het hier staat dat er buiten de bebouwde kom in het Brusselse Gewest 70 km/uur gereden mag worden, want in het boek staat dit niet correct.
Er staat bij de snelheid in het Brusselse Gewest 30 km/uur vanaf 01-01-2001 (zie pagina 80). Ik vond dit altijd al wat raar, maar het zal een foutje in het boek zijn.
Ik bedoel uiteraard 01-01-2021 :D
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Fouten in oplossing

Bericht door Inazuma »

LedZepJohn schreef: 09 mar 2021, 19:38 Nog even een aanvulling, ik ben blij dat het hier staat dat er buiten de bebouwde kom in het Brusselse Gewest 70 km/uur gereden mag worden, want in het boek staat dit niet correct.
Een boek is op zijn best juist als het naar de drukker gaat ...

Aanpassingen kan je ook vinden op website
https://rijbewijsb.gratisrijbewijsonlin ... npassingen


Latere wijzigingen in een boek ...
Dat lukt enkel met e-books
Of als oldskool boeken met ringbinding en vervangpagina's stijl Kluwer (kost een fortuin om up 2 date te houden ...)
Plaats reactie