rijbewijs B?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

rijbewijs B?

Bericht door gast »

Moet je nu eigenlijk voor een brommer een rijbewijs B afleggen of een rijbewijs A3 want op de oefensite staat oefenen voor rijbewijs A3 voor een brommer, en de vragen op het forum staat overal rijbewijs B voor een brommer? dat wou ik tg even vragen want ik ga namelijk binnekort examens doen voor een brommer

op voorhand al bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Voor bromfiets klasse B heb je rijbewijs A3 nodig.
Maar de theorie die je ervoor moet kennen is hetzelfde als voor rijbewijs B + nog een paar dingen die apart voor bromfietsen gelden.

Als je rijbewijs B hebt geld dat ook voor de A3
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

dus als ik het goed begrijp moet ik op jullie site rijbewijs A3 leren +rijbewijs B?

mar er staan tg dingen in over auto's enz gaan ze die oo kvragen op het examen als je alleen maar je brommer examen aflegt?

al bedankt voor het antwoord!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat klopt inderdaad.

Voor A3 moet je dus meer kennen dan voor een rijbewijs B.
De extra leerstof vind je op de site onder THEORIE A3.
Vermits je met een bromfiets op de openbare weg rijdt, moet je ook weten wat andere weggebruikers (vb'auto's) mogen doen etc. Wanneer zij voorrang hebben of wanneer jij voorrang hebt enz. Vandaar dat je de algemene leerstof voor alle rijbewijzen (= leerstof B) ook moet kennen.

Als je proefexamens maakt, wees dan zo slim dat je zowel die van A3 als van B maakt. Het werkt met dezelfde code.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ok bedankt dat ga ik dan vandaag al eens beginnen leren
bedant voor alles!
geweldige site
stefan

Bericht door stefan »

Daar heb ik dan ook ng een vraagje over dus je moet rijbewijs A3+B leren voor je bromfiets klasse b!Maar in de theorie van rijbewijs B staat (bv.de lading van een auto of vrachtwagen, de auto snelweg etc.)
gaan ze dan op het examen ook vragen ovre die hoofdstukken vragen als je met een bromfiets wilt rijden?Omdat wij niet op de autosnelweg en autoweg mogen rijden.Of gaan ze zich dan alleen maar richten tot specifieke en algemene hoofdstukken?

greets Stefan.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je moet voor A3 de leerstof van B kennen en van A3.
In feite kan men dus alles vragen. Men zal de vragen wel zo maken dat het iets met bromfiets te maken heeft.
- Zo kan men vb vragen of je met je bromdiets op een autosnelweg mag rijden
- Of je op een bepaald kruispunt voorrang hebt, of wie voorrang heeft?
- enz...
Plaats reactie